اتوئو: گواردیولا به عنوان سرمربی، مرا عاشق خودش کرد

اتوئو: گواردیولا به عنوان سرمربی، مرا عاشق خودش کرد

پایگاه خبری فوتبالی- ساموئل اتوئو ستاره سابق باشگاه بارسلونا و تیم ملی کامرون یکی از میهمانان ویژه نشست اسپایر گلوبال بود. اودر جریان مراسمی که بزرگان فوتبال از جمله پوچتینو، سولاری، کیهیل و کرسپو در آن حضور داشتند، صحبتهای جالب توجهی را برزبان آورد.

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، اتوئو در مورد احتمال ورودش به دنیای مربیگری گفت:« برای سرمربیگری باید درس بخوانم و دوره هایی را پشت سربگذارم. شانس خوب من اینجا بود که درزمانی که فوتبال بازی می کردم با یک مرد دانشمند آشنا شدم که روحش شاد باشد: لوئیس آراگونس. او به من گفت که لطفا به حرف کسانی که دانش دارند گوش بده. کاملا روشن است که در ذهنم به مربیگری فکر می کنم. درحال حاضر یک دوره استراحت را پشت سرمیگذارم.»

 او در پاسخ به این سوال که بهترین سرمربی اش در دوران فوتبال بعد از مورینیو که در روزهای اخیر حسابی از او تقدیر کرده، چه کسی بوده گفت:« من خوشحالم که مورینیو گفته که من می توانم سرمربی خوبی باشم. ولی تمام کسانی که کارنامه فوتبالی خوبی داشته اند، سرمربیان خوبی نخواهند شد. بهترین سرمربی ای که داشتم؟ هر کدامشان ویژگی های خاص خودشان را داشتند. انتخاب یک نفر کار ساده ای نیست ولی اگر بخواهم یکی را انتخاب کنم، انتخابم آراگونس است. زمانی که بازیکن مایورکا بودم، در دفتر آراگونس با او گفتگویی داشتم که زندگی مراعوض کرد. او به من گفت که درمایورکا هرکاری که باید را انجام داده ام و از من خواست به تیم دیگری بروم تا در سطح واقعی من باشد. درآن موقع با خودم فکر کردم که این پیرمرد چه می گوید . لوئیس شخصیت قدرتمندی داشت ولی می دانست که چطور باید با این شخصیتش رفتار کند.او مثل یک پدر بود و برایم افتخار بزرگی است که بتوانم درعرصه سرمربیگری مثل او باشم.»او در ادامه در تمجید از پوچتینو،هم تیمی سابقش در اسپانیول گفت:« از دیدن عملکرد پوچتینو در دنیای مربیگری احساس غرور می کنم. اگر روزی تصمیم بگیرم که سرمربی شوم، اولین کسی که به سراغش خواهم رفت پوچتینو است. این را به خودش هم گفته ام.» اتوئو در مورد گواردیولا گفت:« من عاشق گواردیولا به عنوان سرمربی هستم ولی به عنوان انسان نه؛ من زیر نظر گواردیولا فوتبال بازی کردن را یاد گرفتم و تعبیر او از فوتبال بهتر از هر فرد دیگری بود. »

اتوئو در بخش بعدی صحبتهایش درمورد مورینیو گفت:« مورینیو یک ماه مرا روی نیمکت ذخیره ها گذشت و به من می گفت که فقط خودم را گرم کنم.یک بار در دفترش بااو صحبت کردم و فهمیدم که از من چه می خواهد. او می خواست من به بهترین سطح خودم برسم و این کار را کردم وبا هم قهرمان همه جامها شدیم. تیمی متشکل از یازده جنگجو داشتیم.»

6363