ریوالدو: بارسا باید دمبله را جریمه کند تا عبرتی برای سایرین شود

ریوالدو: بارسا باید دمبله را جریمه کند تا عبرتی برای سایرین شود

پایگاه خبری فوتبالی- ریوالدو اسطوره سابق باشگاه بارسلونا و تیم ملی برزیل در صحبت هایی به آنالیز شرایط فعلی باشگاه کاتالان پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، بعد از اخراج عثمان دمبله در بازی بارسلونا مقابل سویا، کارشناسان مختلف فوتبالی دراین باره اظهارنظر کرده اند و حالا نوبت به ریوالدو رسیده تا دراین رابطه به صحبت بپردازد. او بر این باور است که بارسایی ها باید دمبله را جریمه کنند؛ چرا که این را تنها روشی می داند که بارسایی ها بتوانند مانع از تکرار چنین اتفاقات احمقانه ای شوند.

ریوالدو که 5 فصل پیراهن بارسا را برتن می کرده، معتقد است که بارسایی ها باید با جدیت درمقابل این اتفاقات بایستند تا هم عثمان دمبله و هم سایر بازیکنان تیم درک کنند که رفتارهایشان چه عواقبی به همراه خواهد داشت. توهین دمبله به داور بازی بارسلونا- سویا محرومیتی دو جلسه ای را برای او به همراه داشته و بدین ترتیب او شانس حضور در بازی پیش روی ال کلاسیکو را از دست خواهد داد. ریوالدو دراین رابطه گفت:« فکر می کنم که این مهم است که باشگاه قوانینی داخلی داشته باشد تا درچنین موارد احمقانه ای بازیکنان را جریمه کند... زمانی که بازیکن صحبتهای ناپسندی خطاب به داور و یا سرمربی برزبان می آورد.»

او براین باور است که باشگاه باید قوانینی داخلی دراین زمینه داشته باشد تا چنین رفتارهایی با جریمه های داخلی مواجه شوند:« این یک آموزش انضباطی است..وقتی که بازیکنی چنین کلمات زشتی را خطاب به داور برزبان می آورد؛ یک فوتبالیست باید باهوش باشد و به این فکر کند که بازیهای بعدی ای هم علاوه بر دیداری که در آن حضور دارد، پیش روست. او نباید اجازه دهد که هم تیمی ها و سرمربی اش در شرایط سخت و پیچیده ای گرفتار شوند.»

عثمان دمبله بازیکن فرانسوی بارسلونا

ریوالدو در بخش بعدی صحبتهایش درمورد برکناری ویکتور والدس از سمت مربیگری تیم جوانان آ بارسلونا و شرایط ایوان راکیتیچ که خواهان حضور پررنگ تری در ترکیب باشگاه کاتالان است صحبت کرد. او در مورد والدس گفت:« برای من سخت است که در موردچنین اخراجهایی صحبت کنم. چون من در داخل باشگاه نیستم و ازشرایط و دلایل این تصمیم خبر ندارم. اما اسطوره هایی مثل کلایورت و آبیدال که همچنان در باشگاه کار می کنند ارزشها و فرهنگ بارسلونا را بازتاب می دهند؛ این برای باشگاه و بازیکنان مهم است.»

او در مورد عدم استفاده از راکیتیچ درترکیب بارسا و اعتراضات این ستاره کروات گفت:« زمانی که تیم خوب کار می کند و عملکرد خوبی دارد، سخت است که سرمربی بتواند بازیکنان حاضر درترکیب اصلی را تغییر دهد. او سعی می کند تا ترکیبش را حفظ کند وهمین باعث می شود که یک بازیکن بیش از حد نرمال روی نیمکت بنشیند؛ بدون آنکه تقصیری داشته باشد. به رغم تمام این صحبتها تجربه راکیتیچ در ترکیب تیم به کار بارسلونا خواهد آمد.»

بخش پایانی صحبتهای ریوالدودرمورد خواسته سرخیو راموس برای همراهی تیم ملی المپیک اسپانیا در بازیهای المپیک 2020 توکیو بود. او دراین رابطه گفت:« اینکه راموس می خواهد تا یکی از بازیکنان اسپانیا در بازیهای المپیک 2020 باشد ، رفتاری زیبا از بازیکنی است که بازیهای ملی زیادی را انجام داده و در بازیهای مهمی درکارنامه ورزشی اش حضور داشته. به نظرم او می تواند خواسته اش را برآورده شده ببیند.»

6363