اقدام تاریخی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال؛ حالا نوبت مسابقات باشگاهی است

اقدام تاریخی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال؛ حالا نوبت مسابقات باشگاهی است

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت های ۲۰۲۳ چین به مصاف تیم ملی کامبوج رفت و با نتیجه ۱۴ بر صفر به برتری رسید و با 6 امتیاز در صدر جدول گروه خود قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، مهم‌ترین اتفاق این دیدار روی سکوهای ورزشگاه آزادی رقم خورد. جایی که تماشاگران زن ایرانی برای اولین بار به آرزوی دیرینه خود رسیدند و توانستند در ورزشگاه آزادی ناظر و شاهد بازی تیم ملی فوتبال کشورشان باشند. حدود ۴۰۰۰ هزار هوادار زن ایرانی روز پنجشنبه از سایت pin۹۰.ir بلیت خریدند و جایگاه مخصوص به خود را در فاصله کمتر از ۲ ساعت پر کردند؛ همانطور که بلیت‌های مذکور در فاصله کمتر از یک ساعت خریداری شده بود.

همانطور که گاهی اوقات به کار فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و مسئولان ورزشگاه آزادی وارد است اما در بازی روز گذشته می‌توان به این مجموعه‌ها نمره قبولی داد. به جز یکی ۲ ابهام و اشکال قابل گذشت، بقیه اتفاقات روز مسابقه مثبت و قابل توجه بود. هواداران خانم بدون مشکل از درب شرقی وارد ورزشگاه شدند و به درستی، آنها که بلیت خریداری نکرده بودند مجوز حضور پیدا نکردند. تمام هواداران با احترام به سمت جایگاه خود رفتند و تیم خود را تشویق کردند. در بین راه نیز موکب هایی طراحی شده بود و حاضرین در ورزشگاه با شیرینی، خرما، هندوانه، شربت و ... پذیرایی شدند. اتفاقی که پیش از این سابقه نداشت. در پایان هم هواداران بدون مشکل ورزشگاه را ترک کردند و راهی خانه‌های خود شدند.

باید همه این اتفاقات را به فال نیک گرفت. به اینکه می‌توان در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور زنان ایرانی در بازی های باشگاهی باشیم. به جز تهران و ورزشگاه آزادی، ورزشگاه یادگار امام تبریز، نقش جهان اصفهان، فولاد آرنای اهواز و ... می‌توانند میزبان زنان و مردان ایرانی در کنار هم باشند. بدون اینکه مشکلی رخ بدهد و حاشیه‌ای ایجاد شود. در این راه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان باید به همین شکل در بازی ملی مقدمات لازم را فراهم آوردند؛ در آن بخش نیز تلاش خود را انجام دهند تا تابوی بعدی هم شکسته شود.

 1984