کی روش در سراشیبی/ کلمبیایی ها او را نمی خواهند

کی روش در سراشیبی/ کلمبیایی ها او را نمی خواهند

پایگاه خبری فوتبالی – کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی ایران این روزها در کلمبیا حال و روز خوشی ندارد و حتی زمزمه هایی در مورد اخراجش مطرح شده است.

به گزارش فوتبالی، کی روش کمتر از 9 ماه است که کارش را در تیم ملی کلمبیا آغاز کرده است. او جانشین نستور پکرمن یکی از بهترین مربیان آرژانتینی دنیا شد اما به نظر می رسد که نتوانسته هواداران کلمبیایی را آغاز کند و هجمه ها نسبت به او به بالاترین سطح رسیده و فوتبالدوستان این کشور، هشتگ هایی را در مورد اخراج کی روش در توئیتر داغ کرده اند.

تیم ملی کلمبیا با کی روش 12 بازی دوستانه و رسمی داشته که حاصل این بازیها پنج برد، سه تساوی و سه شکست بوده است. پیروزی در مقابل آرژانتین در شروع کوپا آمه ریکا باعث شده بود تا کلمبیایی ها تصور کنند که دوران بزرگی برایشان با کی روش آغاز شده اما مسیر این تیم در مسابقات نزولی بود و در نهایت دربازی چهارم و در مرحله یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی مقابل شیلی حذف شدند.

کلمبیایی ها همواره از نستور پکرمن به نیکی یاد کرده اند. مربی صاحب سبک آرژانتینی پس از شانزده سال توانست کلمبیا را به جام جهانی برگرداند. تیم پکرمن در جام جهانی 2014 در مرحله یک چهارم نهایی توسط برزیل حذف شد آن هم در حالی که اکثر رسانه ها و حتی مارادونا مدعی بودند که داور به نفع میزبان سوت زده و سر کلمبیا را بریده است. تیم پکرمن در جام جهانی 2018 هم نمایش قابل قبولی داشت و در ضربات پنالتی در یک هشتم نهایی توسط انگلیس حذف شد. پس طبیعی است که هواداران کلمبیایی علاقه زیادی به مردی داشته باشند که برای اولین بار از سال 1998 توانست در سال 2014 این تیم را به جام جهانی برساند و حتی تا یک چهارم نهایی پیش برود.

آخرین پیروزی کلمبیا با کی روش به آغاز تابستان و پیروزی یک بر صفر مقابل اروگوئه برمی گردد و نتایج اخیر به خصوص شکست تحقیرآمیز سه بر صفر مقابل الجزایر رسانه ها و هواداران کلمبیایی را به شدت عصبانی کرده است چرا که تیم کلمبیایی بدترین شکست تاریخش را در مقابل تیمی از خارج از قاره های اروپا و آمریکا در بازی شب گذشته ثبت کرد.

یک کاربر توئیتری به نام خورخه کاردناس با بیش از 26 هزار دنبال کننده با انتقاد از عملکرد مربی پرتغالی نوشته است:«حالا فدراسیون فوتبال کلمبیا می گوید که کارلوس کی روش پروسه ایست که تازه آغاز شده است اما آنها دوره ای که شامل شش سال از موفق ترین دوران تاریخ کلمبیا بود را متوقف کردند. آیا آنهایی که می گفتند که برکناری پکرمن اشتباه بوده، حق داشتند؟»

توئیت علیه کی روش

توئیت اخیر کی روش هم با واکنش های منفی زیادی مواجه شده است. کی روش مدعی است که شکست تیمش آن هم با این اختلاف سنگین ناعادلانه بوده اما کاربران توئیتری می گویند که الجزایر کاملا تیم برتر میدان بوده و لیاقت این پیروزی را داشته است. اکثر پاسخ ها زیر پست کی روش منفی است و بعضی ها از کی روش به خاطر کنار گذاشتن ستارگان سرشناس تیمش نظیر رادامل فالکائو، مهاجم گالاتاسرای و خامس رودریگز، هافبک  رئال مادرید انتقاد کرده اند و تاکتیک وی و تعویض هایش را زیر سوال برده اند.

یکی از کاربران توئیتری با نام کاربری "اولترادورادو" نوشته است:«مهم این است که بدانیم این شکست چطور حاصل شده است. تصمیم های اشتباه زیادی گرفته شد، مثلا مهاجمان خلاقیت کمی داشتند اما در یازی تیم خلاء یک هافبک هجومی مشهود بود. مربی باید خودش را با ستارگان تیم وفق بدهد، نه برعکس.» کاربری به نام ولا نیز تصویری از پکرمن نوشته در پاسخ به توئیت کی روش نوشته است:«ممنون اما قدیم ها خیلی بهتر بود...»

توئیت علیه کی روش

سبک دفاعی کی روش نیز با انتقادهای زیادی از جانب فوتبالدوستان کلمبیایی مواجه شده است. کاربری به نام جیووانی هررا خطاب به کی روش نوشته است:«ما را فریب نده. کلمبیا در تاریخش همیشه هافبک های هجومی خوبی داشته است و بدین ترتیب هجومی بازی کرده است. باید بازیهای خیلی بهتری از تو ببینیم.»

میگلینیو مزا نیز کاربر دیگری است که انتقادهای تند دیگری را از کارلوس کی روش داشته است:«تو الان مربی ایران نیستی. نباید با چهار مدافع و سه هافبک دفاعی بازی کنی. از این همه اختراع در لیست ها دست بردار و بازیکنان درست و حسابی را انتخاب کن: کانتیو، خوانفر، خامس، تئوفیلو، فالکائو و این گونه می توانیم تیکی تاکا بازی کنیم. قرار نیست که ما برای نباختن و برای ضدحمله بازی کنیم.»

توئیت علیه کی روش

اما این انتقادها به توئیتر منحصر نمی شود. کارشناسان برنامه تلویزیونی Saque Largo نیز سه شنبه شب از کی روش و عملکرد کلمبیا به شدت انتقاد کردند و گفتند که این تیم در بازیهای بعدی حق تکرار چنین اشتباهاتی را ندارد.

در حالی که پس از شکست ایران مقابل بحرین، برخی از هواداران ایرانی در توئیتر و همچنین برخی از سایت های خبری سعی داشتند که از کی روش یاد کنند و نتایج وی در مقابل تیم های عربی را یادآوری کنند، شکست سنگین کلمبیا مقابل الجزایر موج توئیتری آنها را از بین برد چرا که کی روش که به خاطر کسب نتیجه ای مشابه در بازی ایران و ژاپن در جام ملت های آسیا اخراج شده بود حالا خودش خطر اخراج از کلمبیا را حس می کند و سایه سنگین پکرمن بر سرش سنگینی می کند.