گواردیولا: با دیدن مسی ،فهمیدم بارسا با او قهرمان همه جامها می شود

گواردیولا: با دیدن مسی ،فهمیدم بارسا با او قهرمان همه جامها می شود

پایگاه خبری فوتبالی- پپ گواردیولا سرمربی باتجربه و اسپانیایی منچسترسیتی در گفتگو با رادیو کاتالونیا به مرور روزهای حضورش روی نیمکت مربیگری بارسلونا و موفقیتهایی که با این تیم کسب کرده پرداخت. او در بخشی از این صحبتهابه این نکته اشاره کرد که اولین بار با دیدن بازی مسی، فهمیده که او با بارسا فاتح تمام جامها خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، گواردیولا مجموعادر 247 بازی هدایت بارسا را در دست داشت وبا این تیم سه قهرمانی در لالیگا، دو قهرمانی در جام حذفی اسپانیا و دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد. زیر نظر او بود که لیونل مسی تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه کاتالان و دنیای فوتبال شد.

گواردیولا در گفتگو با رادیو کاتالونیا گفت:« یکی از اعضای رختکن بارسا به من گفته بود که بازیکن خیلی خوبی در رختکن تیم حضور دارد. آنها به من گفته بودند که این بازیکن با وجودی که خیلی جوان است اما گلهای زیادی زده و خیلی خوب است. من او را نمی شناختم و یک روز مسی و پدرش را در فروشگاه نایک دیدم. مسی ریزنقش و خجالتی بود؛ در آن زمان با خودم فکر کردم:" این پسر به همان خوبی که می گویند، هست؟" ما اردوی پیش فصل را در اسکاتلند شروع کردیم و به دو برد 1-6 و 0-5 دست یافتیم و دیدم که مسی در یک بازی سه گل زد. همان موقع با خودم فکر کردم که با این پسر می توانیم تمام جامها را فتح کنیم.»

پپ در ادامه به تمجید از فرهنگ حاکم بر رختکن بارسلونا پرداخت و گفت:« من از پروسه ساختن تیم در بارسا لذت زیادی بردم. از دیدن اینکه تغییراتی که اعمال کردیم جواب داد و همه چیز روی غلتک افتاد.. از شیوه ای که بازیکنان گرد هم می آمدند؛ شیمی حاکم بر تیم و احترامی که موجود بود. بازیکنان بارسا گروهی دوست بودند که گاهی شام با هم بیرون می رفتند. گروهی که می دانستند که درلحظات سخت چطور باید با هم به جلو حرکت کنند. همه اینها خیلی خوب بود ولی اهمیت هدایت تیمی بزرگ مثل بارسا بدان معناست که زمانی زیادی برای لذت بردن از اینها نداری. ارتباطی که ما با آن بازیکنانی که عضو آن تیم بودند داریم، جاودانی است. هیچ قهرمانی یا جام بین المللی نمی تواند جای این ارتباط را بگیرد. ما به هم خدمات زیادی کردیم. ولی بنا به طبیعت زندگی، لحظه ای فرا می رسد که همه چیز تمام می شود.»

6363