بررسی برد استقلال مقابل تراکتور و دلایل گل نشدن پنالتی‌ها با صادق ورمزیار

بررسی برد استقلال مقابل تراکتور و دلایل گل نشدن پنالتی‌ها با صادق ورمزیار

پایگاه خبری فوتبالی- صادق ورمزیار، بازیکن سابق استقلال و تیم ملی ایران، روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمد و با چیا فوادی، سردبیر پایگاه خبری فوتبالی به گفت و گو پرداخت.

به گزارش فوتبالی، صادق ورمزیار در ابتدا سخنانش را اینگونه آغاز کرد: تیم های ما هنوز به آن مرحله نرسیده اند که پنالتی زن اول تا سوم خود را مشخص کرده باشند. مربوط به استقلال و پرسپولیس هم نیست و همه تیم های لیگ همین وضع را دارند. دیروز هم استنلی کی‌روش یک پنالتی خراب کرد. هر تیم باید پنالتی زن اول تا سومش مشخص باشد و هر هفته هم این سه نفر باید در تمرین ها با هم رقابت کنند تا مشخص شود در بازی کدام نفر باید پنالتی بزند. زمان ما چه در باشگاه و چه در تیم ملی، بعد از تمرین پنالتی زن های اصلی تیم می‌ماندیم و تمرین پنالتی می‌کردیم و این آمادگی ما را هم مشخص می‌کرد. ما در پارامترهای پنالتی زدن هم ضعیف عمل می‌کنیم. 

وی ادامه داد: سه پارامتر اصلی داریم. زاویه که باید در نظر گرفته شود. شدت توپ و در نهایت بالا و پایین دروازه. بهترین پنالتی هایی که در دنیا زده میشود پنالتی هایی است که کنار تیرها زده می‌شود و معمولا پایین که گرفتنش برای دروازه بان سخت باشد. بالا هم هست که البته ریسک بالایی دارد. پنالتی زن های خوب دنیا که گاهی چیپ هم می‌زننند، بین 7-8-10 پنالتی خوبشان یک پنالتی چیپ می‌زنند که دروازه بان حریف را گمراه کنند. در ضمن حرکتشان هم قصد چیپ زدنشان را لو نمی‌دهد. اما بازیکنان ما از حرکتشان مشخص بود می‌خواهند چیپ بزنند. متاسفانه انقدر این بازیکنان آروم به سمت توپ می‌رفتند که گلر متوجه می‌شود. ما هم خیلی جاها پنالتی ریسکی می‌زدیم ولی این پنالتی های ریسکی ما تاثیری در سرنوشت تیم نداشت و زمانی ریسکی می‌زدیم که دو سه گل جلو بودیم و زمان که بازی برابر بود با قدرت ضربه می‌زدیم. در قدیم بعضی بازی ها گل طلایی داشت و یادم است یک پنالتی به کشاورز دقیقه 110 زدم که جایی نبود که بخواهم ریسک کنم. یا پنالتی 115 مقابل ملوان. وقتی یک تیم حدود 100 دقیقه زحمت کشیده و پنالتی گرفته، من باید نتیجه زحمات آن ها را به گل تبدیل کنم. چیپ زدن جای خاص خودش را دارد و بازیکنانی که زحمت کشیدند و هوادارانی که هورا کشیدند تا شما پنالتی بگیرید، در این پنالتی سهیم هستند و باید این پنالتی زدن ها مناسب باشد. 

ورمزیار در ارتباط با وضعیت استقلال افزود: استقلال یک روند خوب را در پیش گرفته و این استقلال، اگر نگوییم بدون اشتباه است، چند ایراد دارد ولی امروز بازی بسیار خوبی را انجام داد. دیاباته و حسین حسینی خوب درخشیدند. حسینی باعث این پیروزی شد و در دقایقی حساس واکنش دیدنی از خودش نشان داد. علاوه بر این دو نفر، چیزی که باعث شد استقلال پیروز شود، بسته بازی کردن استقلال بود که شاید اول و آخر تیم در 45 متر جمع شده بودند. برخلاف تراکتور که بسیار باز بازی می‌کرد.

7413