جنجال آفرینی رئیس برشا: بالوتلی سیاه است

جنجال آفرینی رئیس برشا: بالوتلی سیاه است

پایگاه خبری فوتبالی- ماریو بالوتلی ستاره سابق تیم ملی ایتالیا در طول دوران حضورش در باشگاه منچسترسیتی پیراهنی به یادماندنی را به تن کرد که بررویش این شعار به چشم می خورد :« چرا همیشه من».. این جمله حالا کاملا درمورد شرایط فعلی اش صدق می کند.

به گزارش فوتبالی، در جریان دیدار دو تیم برشا و هلاس ورونا گروهی از هواداران افراطی ورونا ترانه های نژادپرستانه ای علیه بالوتلی سر دادند تا بار دیگر نام این ستاره ایتالیایی خبرساز شود. در بازی اخیر برشا هم نام بالوتلی به دلیل عدم شرکت پرانرژی در تمرینات تیمش از لیست بازیکنان آماده خط خورده بود و حالا ماسیمو سلینو، رئیس باشگاه برشا در صحبتهایی جنجالی در مورد بالوتلی اظهار نظر کرده است. 

او دراین باره گفته:« ماجرای بالوتلی چیست؟ او سیاه است. در تلاش است تا بتواند خودش را نشان دهد ولی سختی های زیادی پیش روی اوست. من بالوتلی را برای تیممان به خدمت گرفتم چون ارزش مضاعفی به تیم می دهد. او باید در زمین چمن واکنش های مناسبی نشان دهد و به فکر شبکه های اجتماعی نباشد. این درحالی است که شبکه های اجتماعی برای او مهمتر از ارزشهای شخصی اش است. او نباید کسی باشد که سپر بلا شود.»

البته این صحبتها با انتقادات فراوانی همراه شده و اندکی بعد از سیل انتقادات، باشگاه برشا باانتشار بیانیه ای به دفاع از رئیس باشگاهش پرداخته است. در بخشی از این بیانیه می خوانیم:« کاملا واضح است که این یک شوخی بوده؛ یک پارادوکس که از آن سوءبرداشت شده.. رئیس باشگاه قصد داشت تا حضور بیش از حد و جنجالی این بازیکن در شبکه های اجتماعی را با هدف مراقبت از خودش مطرح کند.»

این توضیح ارائه شده به هیچ وجه قانع کننده نبود؛ به ویژه اینکه این روزها در فوتبال اروپا و به ویژه ایتالیا تلاشهای زیادی برای مبارزه با نژادپرستی آغاز شده است و خود بالوتلی در طول این سالها بارها قربانی شعارهای نژادپرستانه شده است.

6363