محرومیت مادام العمر رئیس سابق فدراسیون فوتبال برزیل از سوی فیفا

محرومیت مادام العمر رئیس سابق فدراسیون فوتبال برزیل از سوی فیفا

پایگاه خبری فوتبالی- مقامات فیفا، ریکاردو ته سیرا، رئیس سابق اتحادیه فوتبال برزیل را به جرم دریافت رشوه، برای همیشه از حضور درفعالیتهای فوتبالی محروم و به پرداخت جریمه ای یک میلیون دلاری محکوم کردند.

به گزارش فوتبالی،پرونده فساد مالی آقای ته سیرا که یکی از اعضای سابق کونمبول نیز بود، سالها در حال بررسی بود. آقای ته سیرا یکی از اعضای سابق کمیته اجرایی فیفا نیز بود و حالا به اتهام دریافت رشوه با محرومیتی سنگین روبرو شده است.

کمیته اخلاق فیفا بعد از بررسی پرونده این شخصیت 72 ساله اعلام کرد که او در بین سالهای 2006 تا 2012  با توجه به مسئولیتهایی که عهده دار بوده، در امضای قرارداد با رسانه ها و حق پخش و مارکتینگ در رقابتهای زیر نظر اتحادیه فوتبال برزیل، کونمبول و کونکاکاف،رشوه های زیادی را دریافت کرده است.

در بیانیه منتشره از سوی فیفا که در روز جمعه منتشر شد می خوانیم:« طبق تصمیم اتخاذ شده، آقای ته سیرا به جرم دریافت رشوه با محرومیتی مادام العمر روبرو شده و تا پایان عمرش قادر به حضور در هیچ فعالیت مرتبط با فوتبال ، چه در عرصه ملی و چه در عرصه بین المللی نخواهد بود. به علاوه او باید جریمه ای به مبلغ 1 میلیون فرانک سوئیس (یک میلیون دلاری) بپردازد.»

این محرومیت بلافاصله بعد از اعلام، اجرایی است. آقای ته سیرا در سال 1989 به سمت رئیس اتحادیه فوتبال برزیل برگزیده شد و تا سال 2012 دراین پست حضور داشت و زیر نظر او تیم ملی برزیل به دو قهرمانی در جام جهانی در سالهای 1994 و 2002 دست یافت. او به علاوه یکی از اعضای کمیته اجرایی کونمبول نیز بود. هفت سال پیش بود که ته سیرا به دلیل مشکلات سلامت از ریاست اتحادیه فوتبال برزیل کناره گیری کرد و از کادر سازماندهی جام جهانی 2014 برزیل هم کنار رفت.

 6363