آغاز اولین موج اعتراضات سیاسی در اطراف نوکمپ

آغاز اولین موج اعتراضات سیاسی در اطراف نوکمپ

پایگاه خبری فوتبالی- در شرایطی که هنوز چند ساعت دیگر تا آغاز بازی جذاب و تماشایی ال کلاسیکو در ورزشگاه نوکمپ زمان باقی است، اولین موج اعتراضات سیاسی که توسط گروه «سونامی دموکراتیک» برنامه ریزی شده بود، آغاز شده است.

به گزارش فوتبالی، طبق برنامه ریزی های انجام شده توسط این گروه ، این اعتراضات از ساعت 16 به وقت اروپای مرکزی (18.30 به وقت ایران) در خیابانهای اطراف ورزشگاه نوکمپ شروع شده. حالا گروه های معترض حدود 4 ساعت قبل از آغاز ال کلاسیکو در خیابانهای منتهی به نوکمپ تجمع کرده اند. در حال حاضر افراد زیادی با در دست داشتن پرچم های کاتالونیا و سمبل های استقلال طلبانه کاتالونیا در خیابانها دیده می شوند و جالب اینجاست که بیشتر این سمبلها در دست افراد به چشم می خورد تا سمبلهای فوتبالی. 

درعین حال پلاکاردها و بنرهایی هم طراحی و در اختیار معترضان قرار داده شده که برروی آن این شعار دیده می شود و مخاطب آن دولت اسپانیاست:« اسپانیا، بنشین و صحبت کن» و بدین ترتیب جدایی طلبان کاتالونیا از دولت اسپانیا خواسته اند تا به جای درگیری، با آنها پای میز مذاکره بنشیند.

 نیروهای امنیتی هم در اطراف نوکمپ مستقر شده اند تا سیاسی ترین ال کلاسیکوی سالهای اخیر در کمال امنیت برگزار شود. 


یکی از خیابانهای اطراف ورزشگاه نوکمپ در آستانه ال کلاسیکو

طبق اعلام قبلی گروه سونامی دموکراتیک در روزهای گذشته، معترضان از طریق برنامه تلگرام، در جریان فعالیتهایی که باید در جریان امروز و امشب انجام شود، قرار خواهند گرفت. روزنامه موندو دپورتیوو در گزارشی یادآوری کرده که تعدادی از این معترضان توپهای مشتعل شونده ای را نیز به همراه دارند و برای شروع اعتراضات قصد دارند تا آنها را به سمت پلیس بیندازند و همین ممکن است منجر به به خشونت کشیده شدن این اعتراضات شود.

این روزنامه چاپ کاتالونیا در گزارشی اعلام کرده که برخی از خیابانهای منتهی به ورزشگاه نوکمپ، هم اکنون توسط اعضای این گروه مسدود شده اند.

 6363