تمام حواشی نوکمپ: از نمایش پلاکاردها تا پرتاب توپهای زرد به داخل زمین

تمام حواشی نوکمپ: از نمایش پلاکاردها تا پرتاب توپهای زرد به داخل زمین

پایگاه خبری فوتبالی- همانطور که اعضای گروه سونامی دموکراتیک وعده داده بودند، بازی حساس و تماشایی ال کلاسیکو بی حاشیه نماند. این گروه سیاسی وعده داده بود که اگرچه ممانعتی در برگزاری بازی ال کلاسیکو و مصاف رئال و بارسا ایجاد نخواهد کرد، اما در جریان مسابقه پیغامش را به گوش جهانیان خواهد رساند.

به گزارش فوتبالی، در جریان این بازی، پلاکاردهایی با شعار «اسپانیا، بنشین وحرف بزن» (که در حقیقت پیغامی برای دولت اسپانیا مبنی بر آغاز مذاکرات با جدایی طلبان کاتالان بود) در ورزشگاه نوکمپ به نمایش درآمد. این پلاکاردها در ابتدا و قبل از به صدا در آمدن سوت ابتدایی بازی به نمایش گذاشته شد و در همان زمان موزائیک بزرگی به رنگهای قرمز و زرد که به رنگ پرچمهای کاتالونیاست و البته رنگهای قرمز و آبی که رنگهای پرچم باشگاه بارسلوناست نیز به نمایش درآمد.

بعد از این، دو پلاکارد بزرگ به رنگ زرد در یکی از دو گوشه ورزشگاه به نمایش درآمد. برروی یکی از این پلاکاردها همان شعار قبلی:«اسپانیا، بنشین و حرف بزن» نوشته شده بود و پلاکارددوم حاوی شعار «آزادی» بود. هواداران حاضر در نوکمپ با فریادهای آزادی آزادی و همچنین «استقلال» از این پلاکاردها استقبال کردند. در نهایت هم بسیاری از هواداران حاضر در ورزشگاه پلاکاردهای کوچکی را که به همراه داشتند به نمایش گذاشتند که برروی آنها هم شعار «اسپانیا بنشین و حرف بزن» دیده می شد. 

این پلاکاردهای کوچک توسط گروه سونامی دموکراتیک تهیه و بین هواداران توزیع شده بود.

به علاوه در دقیقه 17 و14 ثانیه بازی، به وضوح ترانه «استقلال» کاتالونیایی ها که در تمامی بازیهای خانگی بارسا سرداده می شود، به گوش می رسید. این دقیقه در حقیقت به نوعی یادآوری روز یازدهم سپتامبر سال 1974 است که در آن زمان سربازان دولت اسپانیا به بارسلونا حمله کردند.

در نیمه دوم بازی و بعد از انجام یک تعویض و در دقیقه 56 تعدادی از هواداران بارسا توپ های کوچکی به رنگ زرد را به داخل زمین چمن پرتاب کردند. البته که نیروهای مستقر در کنار زمین خیلی سریع وارد عمل شدند و در کمتر از یک دقیقه این توپها را از زمین خارج کردند. هرچند که بازی برای حدود 2 دقیقه متوقف شد. اما در هنگام پخش زنده این بازی و طبق قوانین موجود، به سان زمانی که یک جیمی جامپ به داخل زمین می پرد، تصویر پخش زنده قطع شد تا این تصاویر غیرورزشی به نمایش درنیاید.

6363