تنش سیاسی در باسک؛ لگد کانتونا بر صورت راموس

تنش سیاسی در باسک؛ لگد کانتونا بر صورت راموس

پایگاه خبری فوتبالی – تیم ملی اسپانیا قرار است هر سه بازی مرحله گروهی خود در یورو 2020 را در ورزشگاه سن‌مامس تیم اتلتیک بیلبائو برگزار کند که در منطقه خودمختار باسک قرار دارد. اما سازمان جدایی‌طلب ارنای با این کار مخالف است.

این سه بازی بین اسپانیا با سوئد، لهستان، و برنده پلی‌آف برگزار می‌شود، و اگر تیم لوییس انریکه در گروهش سوم شود، یک بازی دیگر در بیلبائو برگزار خواهد کرد.

ارنای که یک سازمان جوانان ملی‌گرا و جدایی‌طلب است، در کمپین خود علیه حضور اسپانیا در باسک از پوسترهایی استفاده کرده که در آن عکس لگد اریک کانتونا به هوادار کریستال پالاس روی صورت سرخیو راموس فتوشاپ شده است. زیر این پوستر نوشته شده: «نه به جام ملت‌های اروپا! شما در باسک بازی نخواهید کرد.»

تنش سیاسی بین مادرید و باسک باعث شده که تیم ملی اسپانیا معمولا دیدارهای خود را در این ایالت برگزار نکند. اسپانیا ورزشگاه خاصی برای بازی‌های ملی ندارد، و آخرین باری که آنها در باسک به میدان رفتند به سال 1967 و بازی مقابل ترکیه در مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا برمی‌گردد. آن بازی در ورزشگاه سن‌مامس بود.

آمایا فرناندز، رهبر حزب مردم باسک که راست میانه است، گفته: «این کمپین از سوی افرادی طراحی شده که علیه توسعه باسک اقدام می‌کنند و هدف آنها این است که منطقه ما در سطح بین‌المللی مطرح نشود.»

8444