یادداشت/ استقلالی به کارگردانی مجید، مجیدی!

یادداشت/ استقلالی به کارگردانی مجید، مجیدی!

پایگاه خبری فوتبالی-تیتر را دیدید و فکر کردید مطلب سینمایی است؟ نه، كارگردان فيلم جاودانه به رنگ خدا را نمى گوييم، بلكه صاحبان نيمكت امروز استقلال مقصودمان است. 

دو شماره هفت جادوانه استقلال  سكاندار نيمكت داغ اين تيم شده اند، نيمكتى كه بعد از شش ماه درخشان با استراماچونى ايتاليايى حالا به زوج مجيدى و نامجومطلق رسيده است تا استقلال را به سرمنزل مقصود برسانند.

زمانى كه مجيد نامجومطلق در آخرين دربى خود در پرسپولیس، آخرين پاس گلش را به طاهرزاده داد اولين شكست فرهادمجيدى در دربيها رقم خورد تا آخرين تقابل مجيد٣١ ساله با مجيدى ٢١ ساله به سود مجيد رقم خورد. او از استقلال به پرسپولیس رفته بود تا یکی از یاغیهای فوتبال ایران لقب بگیرد. 

مجيدنامجومطلق  كه الگوى فنى بسيارى از ستاره هاى دهه هفتاد از جمله فرهادمجيدى و على كريمى بود و سالها با پيراهن شماره هفت استقلال در امجديه و آزادى دلبرى مى كرد و تكنيك نابش را به رخ مى كشيد حالا دستيار اول فرهاد مجيدى است كه روزگارى تولد دوباره فرهاد در دوران فوتبالش را با هوش بالاى خود رقم زد.

درست در روزهايى كه فرهاد مجيدى بعد از بازگشت از امارات روى نيمكت قلعه نويى مشغول كتاب خواندن بود و تقريبا يك نيمكت نشين محض بود، با آمدن مرفاوى كمى مجال بازى پيدا كرد، اما كسى كه در نيم فصل دوم فصل ٨٩-٨٨ فرهاد ٣٣ ساله را احيا كرد بی شك مجيدنامجومطلق بود كه به عنوان كمك مرفاوى ، فرهاد را به خط حمله استقلال برد تا فصل جديدى از دوران فوتبال مجيدى رقم بخورد.

 فرهاد در آن سالها انقدر درخشيد تا تبديل به یکی از محبوب ترين استقلالى تاريخ شود.

حالا درست ده سال بعد از آن روزها نوبت مجيدى است تا لطف مجيد را جبران كند و نامجو مطلق كه در تمام اين سالها هرگز پيشنهاد دستيارى هيچ كسى را نپذيرفته بود به فرهاد نه نگفت تا زوج  استقلالى مجيدمجيدى جانشين آبى ايتاليايى شود. البته مجید نامجو مطلق خودش زمانی داعیه سرمربی شدن استقلال را داشت. آن هم پس از رفتن مرفاوی از استقلال. نامجو مطلق یکی از فنی ترین و باهوش ترین مربیان نسل جدید فوتبال ایران است که زیاد مجال نشان دادن توانایی هایش را بدست نیاورده است. باید دید او در استقلال همراه با مجیدی چه می کند.

یادداشت از پیمان خنافری