زیدان و فتح یک جام برای رئال در هر 19 بازی!

زیدان و فتح یک جام برای رئال در هر 19 بازی!

پایگاه خبری فوتبالی- 600 روز از فینال کاردیف می گذرد؛ روزی که رئال مادرید موفق شد تا با برد 1-4 مقابل یوونتوس سیزدهمین قهرمانی اروپایی اش را جشن بگیرد و حالا و با گذشت 600 روز از آن روز خاطره انگیز، زیدان 47 ساله جام قهرمانی دیگری را برای تیم مادریدی فتح کرد. این دهمین جام قهرمانی زیدان با رئال مادرید در کمتر از سه سال و 10 ماه حضورش در این باشگاه است.

به گزارش فوتبالی، زیزو تا به امروز در 187 بازی رئال مادرید را در تمامی تورنمنتها هدایت کرده و این بدان معناست که به طور میانگین او در هر 19 بازی، یک جام با رئالی ها فتح کرده است. حالا زیدان تنها با فتح 4 جام دیگر در سمت سرمربی رئال مادرید می تواند به رکورد میگل مونیز با 14 جام قهرمانی با کهکشانی ها برسد و در حال حاضر هم نامش را در رده های بالایی پرافتخارترین سرمربیان تاریخ باشگاه مادریدی می بیند. پشت سر زیدان نام بزرگانی مثل لوئیس مولونی که 8 جام برای رئال مادرید فتح کرده بود و ویسنته دل بوسکه که در طول دوران حضورش در رئال با این تیم به 7 جام قهرمانی رسیده بود دیده می شود.

مونیز که قبل از حضور روی نیمکت مربیگری رئال مادرید مدتی بازیکن این تیم بوده، 14 سال هدایت رئال را دراختیار داشت و درطول این 14 سال به 14 جام قهرمانی رسیده بود و برای رسیدن به 10 جام قهرمانی به 8 سال زمان نیاز داشت . اما زیدان در نصف این مدت توانست ده جام برای رئالی ها فتح کند. پپ گواردیولا هم در طول دوران حضورش برروی نیمکت مربیگری بارسلونا 14 جام قهرمانی برای این تیم فتح کرده بود.

زیدان هم دقیقا مثل آقای مونیز زمانی هدایت تیم مادریدی را در دست گرفت که این تیم باخت سنگینی را مقابل بارسا متحمل شده بود؛ باخت 4-0 مقابل آبی اناری ها زیر نظر رافا بنیتز و یک تساوی 2-2 مقابل والنسیا در اوایل سال 2016 باعث شد تا سران باشگاه مادریدی تصمیم به برکناری رافا بنیتز بگیرند و همین باعث شد تا رئالی ها سکان هدایت تیم را به دست زیدان بدهند. در طول این مدت زیدان با رئال به سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، دو قهرمانی در سوپرکاپ اروپا، دو قهرمانی درسوپرکاپ اسپانیا، دو جام باشگاه های جهان و یک لالیگا رسید وتنها جامی که هنوز موفق به فتح آن نشده، جام حذفی اسپانیاست که او در طول دوران فوتبالی اش هم موفق به فتح آن نشده بود و در دو فینال جام حذفی که در آن حضور یافته بود، مغلوب حریفان شده بود.

حالا زیدان تنها یک جام دیگر تا برابری کردن با رکورد 11 جامی که یوهان کرویف در قامت سرمربی بارسلونا فتح کرده بود، فاصله دارد. با قهرمانی رئال مادرید در سوپرکاپ اسپانیا، زیدان توانست به رکورد 10 جام قهرمانی که لوئیز انریکه در زمان حضورش روی نیمکت مربیگری بارسلونا به نام خودش ثبت کرده بود برسد. ائ چهارمین سرمربی با بیشترین جامهای رسمی کسب شده برای یک باشگاه در تاریخ فوتبال اسپانیاست.

نکته جالب توجه دیگر در مورد موفقیتهای زیدان روی نیمکت مربیگری رئال مادرید این است که اودر 9 فینال به عنوان سرمربی رئال حضور داشته ودر هر9 فینال برنده بوده. پپ گواردیولا سرمربی افسانه ای باشگاه بارسلونا در 9 فینال ابتدایی ای که به عنوان سرمربی بارسا حضور داشت، در 8 فینال به جام رسیده بود.

6363