چرا انتقال اریکسن به رئال مادرید منتفی شد

چرا انتقال اریکسن به رئال مادرید منتفی شد

پایگاه خبری فوتبالی- کریستین اریکسن ستاره دانمارکی دنیای فوتبال با قراردادی 20 میلیون یورویی از تاتنهام به اینتر پیوست؛ این انتقال در شرایطی انجام شد که قرارداد او با باشگاه تاتنهام در روز سی ژوئن به پایان می رسید.

به گزارش فوتبالی، انتقال اریکسن به اینتر در شرایطی نهایی شد که رئال مادرید در دو سال اخیر تلاش زیادی برای خرید او انجام داده بود و در برهه هایی از زمان به نظر می رسید که رئالی ها فاصله کمی در جذب او دارند.

در طول این مدت مدیران برنامه های اریکسن دو جلسه با نمایندگان باشگاه رئال مادرید داشتند و آنها تا یک قدمی توافق برسر انتقال اریکسن به سانتیاگو برنابئو هم پیش رفته بودند و فاصله کمی تا تحقق رویای این بازیکن دانمارکی برای پیوستن به رئال مادرید به نظر می رسید. اما پاسخ منفی دانیل لوی مدیر باشگاه تاتنهام برای مذاکره برسر فروش این بازیکن در تابستان سال 2018 و خواسته مبلغی نجومی برای فروش اریکسن (100 میلیون یورو)، این مذاکرات را به بن بست رساند.

در این میان رئالی ها ناامید از سرسختی مدیران تاتنهام، ترجیح دادند تا در انتظار زمانی مناسب و راهکاری ایده آل برای جذب این بازیکن دانمارکی بنشینند. به نظر می رسید که در بازار زمستان امسال شرایط برای تلاش درراستای خرید اریکسن مساعد است ولی شرایط به نحوی پیش رفت که اریکسن نهایتا به اینترمیلان پیوست.

این طور به نظر می رسد که یکی از عواملی که باعث سرد شدن تلاشهای رئال برای خرید اریکسن شد، روی کار آمدن زین الدین زیدان روی نیمکت مربیگری رئال مادرید بود. اولویت اول زیزو در بازار نقل وانتقالات، جذب پوگبا بود و او این بازیکن فرانسوی را به هر بازیکن دیگری ترجیح می داد و بدین ترتیب در تابستان گذشته و در شرایطی که روند مذاکرات برای خرید اریکسن در مسیر خوبی قرار داشت، زیدان، این مذاکرات را متوقف کرد. از سوی دیگر اریکسن هم با وجود تمام شواهد و قراینی که می دید، همچنان منتظر و امیدوار بود تا راه برای انتقالش به مادرید هموار شده و تماسی از باشگاه رئال مادرید دریافت کند؛ ولی با گذر هفته ها، خبری از تماس از سوی باشگاه مادریدی نبود و همین، این ستاره دانمارکی را بر آن داشت تا به بررسی سایر پیشنهادات بپردازد.

در این راستا، اینترمیلان بیشترین اشتیاق را برای جذب اریکسن نشان داد و این بازیکن دانمارکی نهایتا با ترک تاتنهام، عازم ایتالیا شد. بدین ترتیب ، علاوه بر بی میلی زیدان در جذب اریکسن و تلاشش برای خرید پوگبا، مطرح شدن نام دانی فن ده بیک در طول فصل گذشته، اوضاع را بر علیه خواسته های اریکسن پیش برد. چرا که مدیران ورزشی رئال مادرید، فن ده بیک هلندی را مهره کاربردی تری برای تیمشان می دانستند و معتقد بودند که دید فوتبالی او به مراتب بهتر از اریکسن است و همین شد که رئالی ها از تلاش برای خرید این بازیکن دانمارکی دلسرد شدند و اریکسن هم بعد از آنکه از انتقالش به رئال مادرید ناامید شد، در نهایت اینتر را به عنوان تیم آتی اش انتخاب کرد.

6363