شروط ژاوی برای پذیرش پیشنهاد مربیگری بارسلونا

شروط ژاوی برای پذیرش پیشنهاد مربیگری بارسلونا

پایگاه خبری فوتبالی- ژاوی ارناندز، اولین گزینه مدنظر مدیران بارسلونا برای پرکردن جای ارنستو والورده روی نیمکت مربیگری تیم کاتالان بود.

به گزارش فوتبالی، بعد از ناکامی بارسلونا در سوپرکاپ اسپانیا، مدیران بارسا تصمیم به برکناری ارنستو والورده گرفتند و بعد از این اتفاق، پیش از هر فرددیگری به سراغ ژاوی ارناندز رفتند تا با او برسر در دست گرفتن هدایت تیمشان مذاکره کنند. طبق گزارش برنامه ال لارگرو، بعد از ناکامی بارسلونا در سوپرکاپ اسپانیا که درعربستان سعودی برگزار شد، اریک آبیدال مدیر ورزشی تیم کاتالان از عربستان عازم قطر شد تا با ژاوی وارد مذاکره شود.

اما ژاوی در جریان این دیدار، شروطی را اعلام کرد و گفت که تنها به این شرطها هدایت بارسا را در دست خواهد گرفت. اولین شرط ژاوی که برخلاف خواسته مدیران بارسلونا بود، این بود که ژآوی اعلام کرد که در میانه های فصل حاضر به قبول پیشنهاد مربیگری بارسلونا نیست و درپایان فصل و از ماه ژوئن حاضر است تا سکان هدایت آبی اناری ها را در دست بگیرد.این درحالی بود که مدیران بارسا می خواستند از همین اوایل سال 2020 میلادی و از میانه های فصل ژاوی را روی نیمکت مربیگری شان ببینند.

طبق گزارش برنامه ال لارگرو، ژاوی درعین حال به مدیران بارسلونا اعلام کرده بود که شرط دیگرش برای هدایت بارسلونا این است که کنترل کامل بخش ورزشی باشگاه را در اختیار داشته باشد. بدین معنا که ژاوی برای پذیرش پیشنهاد هدایت تیم کاتالان، خواهان اختیارات کاملی بود که هرزمان که بخواهد بتواندبازیکنانی که به نظرش مناسب شرایط تیم نیستند را برکنار کرده و برای خرید بازیکن مدنظرش دست به کار شود.

شرط سوم ژاوی برای پذیرش پیشنهاد مربیگری بارسلونا، به خدمت گرفتن کارلس پویول بود. ژاوی خواهان آن بود که پویول را در نزدیکی خودش و در دفتر باشگاه کاتالان ببیند و این اتفاق، یعنی زیرسوال بردن جایگاه و ادامه حضور اریک ابیدال در باشگاه کاتالان که درحال حاضر درسمت مدیر ورزشی باشگاه مشغول به کار است.

در نهایت و بعد از سه روز مذاکره در دوحه، ژاوی به پیشنهاد هدایت بارسلونا پاسخ منفی داد. بارسایی ها هم در نهایت بعد از ناکامی در جذب ژاوی به سراغ کیکه ستین رفتندو با قراردادی که تا ژوئن سال 2022 اعتبار دارد، هدایت تیمشان را دراختیار او قرار دادند.

حامد فلاح