وینیسیوس جونیور و آنسو فاتی؛ برگ برنده‌های الکلاسیکو

وینیسیوس جونیور و آنسو فاتی؛ برگ برنده‌های الکلاسیکو

پایگاه خبری فوتبالی - وینیسوس جونیور و آنسو فاتی، مهاجمان جوان رئال مادرید و بارسلونا، می توانند برگ برنده دو مربی در دیدار الکلاسیکوی حساس و سرنوشت ساز امشب باشند. 

به گزارش فوتبالی، ژوزه مورینیو معتقد است که الکلاسیکو بزرگترین نمایش جهان است و بازی ای است که می تواند دنیا را متوقف کند. این دیدار در سال های اخیر بعضی از جذابیت های خود را از دست داده است. بارسلونا و رئال مادرید در دیدار رفت امسال به تساوی بدون گل رسیدند و در دیدار فصل گذشته در سانتیاگو برنابئو نیز تک گل ایوان راکیتیچ باعث شد که بازی تنها با یک گل به پایان برسد. حضور بازیکنانی چون کریستیانو رونالدو، ژاوی، آندرس اینیستا، دنی آلوز و ایکر کاسیاس حالا به نوستالوژی این بازی تبدیل شده است. اما هر کدام از دو تیم بازیکنی دارند که به اندازه کافی جوان است که بتواند درخشش خود را در این بازی آغاز کرده و شرایط را برای تیم خود تغییر داده و دنیا را متوقف کند. 

تماشاگران الکلاسیکو در سرتاسر دنیا که به 650 میلیون در 180 کشور می رسند امیدوارند که وینیسیوس جونیور 19 ساله و آنسو فاتی 17 ساله بتوانند یکشنبه شب هیجان بازی را به اوج برسانند. وینیسیوس با زدن ضربات آخر در برابر دروازه مشکلات بسیاری داشته است. اما سرعت، توانایی و عملکرد مثبتش او را به کابوسی براری مدافعان حریف از اولین حضورش در لالیگا در فصل گذشته تبدیل کرده است. وینیسیوس تنها بازیکنی است که هنوز هواداران رئال مادرید را از صندلی هایشان بلند می کند و آنها را به هیجان می کشاند. زیدان احتمالا او را در ترکیب ثابت دیدار امشب قرار خواهد داد تا بتواند از سمت راست فشار را بر نلسون سمدو افزایش دهد. او فصل گذشته در اولین الکلاسیکوی خود به میدان رفت و تنها 6 دقیقه بعد از حضورش با پاس به کریم بنزما پایه گذار گل لوکاس وازکز شد. او بدون ترس در نیوکمپ بازی کرد و در دیدار دوم فوق العاده بود. موقعیت های زیادی ایجاد کرد که بیشتر آنها را خودش ساخته بود اما در گل کردن آنها ناموفق بود. 

نوجوان حاضر در ترکیب بارسلونا تنها 17 سال دارد و اولین الکلاسیکوی خود را در دیدار رفت امسال انجام داد که در 7 دقیقه پایانی بازی جانشین آنتوان گریزمان شد. اگر حضور وینیسیوس در ترکیب تیمش قطعی باشد به نظر می رسد که فاتی قطعا بازی را از روی نیمکت آغاز می کند. اما این بدان معنا نیست که در زمین حضور پیدا نمی کند. کیکه ستین چهارشنبه شب در هتل یورو استارز مادرید صحبت هایی طولانی با پپ گواردیولا انجام داد. او بازی را از نزدیک دید و جویای نظر مربی سابق بارسلونا درباره رویارویی با رئال مادرید شد. حالا به نظر می رسد که فاتی می تواند نقش رحیم استرلینگ را در جریان دیدار سیتی برابر رئال مادرید بر عهده بگیرد. احتمال می رود که مارتین برایتویت جای فاتی را در ترکیب اصلی بگیرد و این بازیکن را به صورت تعویضی به میدان بیاورد. 

بازی یکشنبه شب معنای بسیاری برای هر یک از دو تیم دارد و می تواند تاثیر بسیاری در تعیین قهرمان این فصل لالیگا داشته باشد. زین الدین زیدان و کیکه ستین به خوبی از این موضوع مطلع هستند و می خواهند تمام تلاش خود را برای کسب پیروزی در این دیدار انجام دهند. 

حامد فلاح

1070