رونالدینیو و چالش تیم رویایی؛ پویول همیشه کاپیتان من است

رونالدینیو و چالش تیم رویایی؛ پویول همیشه کاپیتان من است

پایگاه خبری فوتبالی – پادشاه جوکا بونیو در راستای چالش مجله ۴۴۲ تصمیم گرفته برترین تیم تاریخ را انتخاب کند.
به گزارش فوتبالی، رونالدینیو تیم مورد علاقه‌اش را با سیستم ۴۳۳ شکل تشکیل داده و بوفون را درون دروازه گذاشته است. خط دفاع ۴ نفره رونالدینیو شامل روبرتو کارلوس، پائولو مالدینی، کارلوس پویول و کافو است. شاعر فوتبال درباره پویول می‌گوید: او همیشه کاپیتان من خواهد بود. یک بازیکن فوق‌العاده که بالاتر از استانداردهای معمول در فوتبال، بازی می‌کند. وفاداری او با هیچ‌چیز قابل مقایسه نیست. وقتی مردم می‌گویند بارسا به خاطر تیکی تاکا تیم خاصی شده فراموش کرده‌اند که موفقیت یک تیم به دلیل الگو‌های موجود، وفاداری و اطمینان شکل گرفته. بدون پویول بارسای فعلی شکل نمی‌گرفت. زمانی که به میلان پیوستم او هنوز جوری با من رفتار می‌کرد که حس می‌کردم در نیوکمپ حضور دارم.
در خط هافبک رونالدینیو ۳ نفر حضور دارند. زیدان، کاکا و لمپارد که با هیچکدامشان در تیم باشگاهی هم‌بازی نبوده است.
سه نفر خط حمله رونالدینیو شامل تیری هانری در سمت چپ، رونالدو در وسط و لیونل مسی در سمت راست هستند. رونالدینیو درباره هم‌تیمی‌سابقش مسی می‌گوید: زمانی که در بارسا بودم و او ۱۸ یا ۱۹ سال سن داشت می‌دانستم او بهترین خواهد بود. این روزها کسی در حد مقایسه با او نیست. مهارت ویژه او نگه‌داشتن توپ با فاصله کم نسبت به خودش است که آن را از سنین پایین یاد گرفته. هنوز هم وقتی عکس شادی اولین گلش برای بارسا روی دوش خودم را می‌بینم ذوق می‌کنم. او یکی از بهترین‌هاست. رونالدو؟ زمانی که اولین بازی‌ام برای تیم ملی را در سال ۱۹۹۹ انجام دادم او بازیکن ایده‌آل من بود و دو دهه بعد هم همین‌‌گونه او را دوست داشتم. رونالدو همیشه با من مهربان بود و برای همه او را مثال می‌زنم. برخی از من به دلیل کمک در رشد مسی تشکر می‌کنند. دلیل آن این است که خودم الگویی چون رونالدو داشته‌ام. هنوز هم جلوی او احساس خجالت و شرم دارم. کارهایی که رونالدو با توپ انجام می‌داد از او یک اسطوره خواست.
سه بازیکن تعویضی رونالدینیو برای تیم رویایی‌اش مارکوس، ماکللله و ریوالدو هستند. رونالدینیو برای تیم مورد علاقه اش مربی سابق خود در بارسا، فرانک رایکارد را انتخاب کرد: او شایسته اعتبار بسیار زیادی است زیرا در بارسا موفقیت‌های زیادی کسب کرد. او یک انسان باشخصیت، تئوریسن و روانشناس است.