درآمد سرشار آتالانتا در لیگ قهرمانان اروپا

درآمد سرشار آتالانتا در لیگ قهرمانان اروپا

پایگاه خبری فوتبالی – آتالانتا با حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان بیش از 50 میلیون یورو درآمد به دست می‌آورد.

این تیم دیشب توانست در مجموع دو دیدار با نتیجه 8 بر 4 والنسیا را شکست دهد و ششمین تیم تاریخ سری آ شود که به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان راه پیدا می‌کند.

وب‌اسیت کالچو اه فینانتزا در این زمینه درآمد آتالانتا را محاسبه کرده است، و مشخص شده که آنها بیش از 50 میلیون یورو جایزه از یوفا خواهند گرفت.

آتالانتا بابت حق پخش تلویزیونی 5 میلیون یورو درآمد دارد. این مبلغ بر اساس توافق مالی بین شبکه‌ پخش‌کننده بازی در ایتالیا (اسکای اسپورت ایتالیا) و یوفا است.

آنها بابت حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 15 میلیون یورو به دست آوردند، و بابت رده‌بندی تاریخی‌شان در رقابت‌های یوفا، 3.3 میلیون یورو دیگر به دست آوردند.

آتالانتا دو بازی در مرحله گروهی را برد و یک بازی را هم مساوی کرد. به این ترتیب 6.3 میلیون یورو بابت این بازی‌ها نصیب آنها شد. 

مردان جیان پیرو گاسپرینی برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی هم 9.5 میلیون یورو به دست آوردند. صعود آنها به مرحله یک‌هشتم نهایی هم 10.5 میلیون یورو درآمد برایشان به همراه داشت، و البته 500 هزار یورو هم بابت توزیع جوایز به آنها می‌رسد. جمع کل این مبالغ 50.4 میلیون یورو می‌شود.

البته این درآمد افزایش هم خواهد داشت و آتالانتا دست کم بابت حق پخش تلویزیونی بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی بین 6 تا 9.3 میلیون یورو دریافت خواهد کرد. مبلغ درآمد آنها بستگی به صعود یوونتوس و ناپولی به دور بعد خواهد داشت.

البته پول بلیت‌فروشی در این محاسبات نیامده است. نکته جالب این است که کل دستمزد پرداختی به بازیکنان آتالانتا در این فصل 36 میلیون یورو است.

8444