اپیدمی لغو بازیهای لیگها، به هلند و پرتغال رسید

اپیدمی لغو بازیهای لیگها، به هلند و پرتغال رسید

پایگاه خبری فوتبالی- طبق اعلام رسمی فدراسیون فوتبال هلند، لیگ اردویسیه و تمام تورنمنتهای فوتبالی در این کشور از روز پنجشنبه تا روز اول آوریل (13 فروردین) به حالت تعلیق در آمدند.

به گزارش فوتبالی، دلیل لغو بازیهای لیگ هلند، نگرانی ها از اپیدمی ویروس کرونا در این کشور است. البته ماجرا به اینجا خلاصه نمی شود و بازیهای تیم ملی هلند هم در این بازه زمانی برگزار نخواهند شد. 

در عین حال طبق اعلام رسانه های خبری، لیگ پرتغال هم تا مدت زمان نامعلومی به حالت تعلیق درآمده است. در این میان بازیهای لیگ فوتبال آلمان (بوندس لیگا) پشت درهای بسته برگزار خواهند شد و البته این احتمال وجود دارد که در روزهای آتی مسئولان بوندس لیگا، مسابقات فوتبال در کشور آلمان را هم لغو کنند.

ساعاتی قبل دولت هلند اعلام کرد که هرگونه اجتماع با حضوربیش از 100 نفر در این کشور ممنوع است و این تصمیم در حقیقت نوعی تلاش برای مهار گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا دراین کشور است. آنها در ابتدا بازیهای فوتبال در ایالت برابانته شمالی را لغو کردند ولی کمی بعد تمام بازیهای فوتبال در هلند لغو شد. در عین حال اعلام شد که بازی های دوستانه تیم ملی هلند نیز لغو شده است. پیش از این قرار بود تا نارنجی ها در روز 26 مارس (7فروردین) مقابل آمریکا بازی دوستانه ای را برگزار کرده و سه روز بعد در آمستردام مقابل اسپانیا به میدان بروندکه هردوی این بازیها لغو شده است.

زمان برگزاری دیدار فاینور روتردام- آژاکس هم که یکی از بازیهای سرنوشت ساز در رقابتهای این فصل لیگ هلند به حساب می آید ، درروز 22 مارس (3 فروردین) بود که این بازی نیز برگزار نخواهد شد.

از سوی دیگر مسئولان فدراسیون فوتبال پرتغال و لیگ پرتغال و همچنین اتحادیه داوران، سرمربیان و پزشکان پرتغال، از لغو مسابقات فوتبال در تمامی لیگهای حرفه ای در این کشور خبر دادند.

بازیهای لیگهای اسپانیا و ایتالیا هم به حالت تعلیق درآمده و مقامات لیگ برتر انگلیس هم در حال تصمیم گیری برای سرنوشت رقابتهای فوتبال دراین کشور هستند.

6363