بی تجربگی خلبان هواپیمای امیلیانو سالا، دلیل سقوط هواپیما

بی تجربگی خلبان هواپیمای امیلیانو سالا، دلیل سقوط هواپیما

پایگاه خبری فوتبالی- روز 21 ژانویه سال 2019 و بیش از یک سال پیش بود که امیلیانو سالا مهاجم آرژانتینی باشگاه نانت بعد از قطعی شدن انتقالش به کاردیف، سوار بر هواپیمایی عازم بریتانیا بود که هواپیمای حامل او در کانال مانش سقوط کرد و بعد از مدتها جستجو جسد او پیدا شد ولی هنوز جسد خلبان هواپیما پیدا نشده است.

به گزارش فوتبالی، حالا جزئیات بیشتری از این سانحه تلخ مشخص شده و شعبه تحقیقات حوادث هوایی (AAIB) گزارش جدیدی را در این رابطه منتشر کرده است. بنا بر این گزارش ،  دیوید ایبوتسون، خلبان این پرواز دوره آموزش پرواز در شب را به اتمام نرسانده بوده و مدارک مورد نیاز برای این پرواز را نداشته و به او مجوز برای حمل مسافر داده نشده بوده است. 

برطبق قوانین،هواپیمای کوچک حامل سالا هم اجازه جا به جایی مسافر نداشته .

طبق بررسی های محققان، گویا در هنگام سانحه، خلبان صدای بلندی را شنیده و گرد و غبار و مه داخل هواپیما را فرا گرفته و احتمالا در آن زمان حس کرده که باید سریعا به سمت مبدا بازگردد. در هنگام سقوط این هواپیما، احتمالا خلبان دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شده و این گاز به خاطر خرابی در سیستم تهویه بوده که اجازه ورود گاز از طریق سیستم گرمایش را به داخل کابین داده است.

این درحالی است که طبق قوانین AAIB لازم است که در هواپیماها مانیتورهایی برای رصد میزان گاز مونواکسید کربن نصب شوند و قیمت این مانیتور فقط 20 یورو است . در کنفرانس خبری برگزار شده در همین رابطه، یکی از مقامات AAIB اعلام کرده که اگر خلبان قابل تر و باتجربه تری هدایت این هواپیما را برعهده داشته، شاید می توانسته با غلبه بر این مشکل، هواپیما را به سلامت به زمین برساند. 

 

 

 6363