کلینزمن و شکایت از آلمانی‌ها: از انگلیس یاد بگیرید!

کلینزمن و شکایت از آلمانی‌ها: از انگلیس یاد بگیرید!

پایگاه خبری فوتبالی - کلینزمن، سرمربی برکنار شده هرتابرلین از شیوه مربیگری در آلمان راضی نیست.
به گزارش فوتبالی و به نقل از مجله ورلد ساکر، یورگن کلینزمن قرار بود به همراه لارس وایندهورستی که ماه نوامبر ۴۹.۹ درصد سهام هرتا را خریداری کرده آینده روشنی برای آبی‌پوشان پایتخت بسازد اما پس از ۷۶ روز برلین را ترک کرد. سرمربی سابق تیم ملی آلمان که به عنوان مربی موقت تا آخر فصل انتخاب شده بود نتوانست در هرتا موفق باشد و از ۹ بازی خود تنها ۳ پیروزی کسب کرد تا هرتابرلین را در حالی در رتبه چهاردهم جدول ترک کند که تنها ۶ امتیاز تا منطقه سقوط فاصله داشت.
کلینزمن در روز خروج در بیانیه‌ای در فیس بوک نوشت: در جنگ سقوط چیزی که اهمیت دارد اتحاد، انسجام و تمرکز است. اگر چنین مسائلی وجود نداشته باشد به عنوان یک مربی نمی‌توانم توانایی‌هایم را به نمایش بگذارم.
بعدها ادعا شد کلینزمن به دنبال انتصاب در پست تکنیکال دایرکتور (چیزی شبیه به مدیر فنی) در تابستان بوده تا ماهیت شغل مربیگری در آلمان را به مفهوم مدیریت در فوتبال انگلیس تغییر دهد. مانند اختیارات فرگوسن در تمام سال‌های حضور روی نیمکت یونایتد. کلینزمن می‌گوید: تا جایی که می‌دانم، مربی باید تمام اختیارات ورزشی شامل نقل و انتقالات را داشته باشد اما چنین مسئله‌ای در آلمان وجود ندارد و پست‌های گوناگونی تعریف شده است و من از این مسئله راضی نیستم که یک نفر از مقامات بالا درباره بازیکنان نظر دهد. شرایط برای من سخت شده بود. شاید به این خاطر که تجربه مربیگری در کشورهای دیگر داشته‌ام. در انگلیس و ایتالیا و فرانسه زندگی‌ کرده‌ام. آلمانی‌ها عادت دارند یک مربی روی نیمکت بنشیند، تعویض‌ها را انجام دهد و فقط کنار بازیکنان باشد و من‌ از این شرایط راضی نیستم. مدل انگلیسی را می‌پسندم که به مربی «مدیر» می‌گویند. مربی در انگلیس یعنی رئیس باشگاه. در آلمان اما هر کس نقشی بازی می‌کند و سیستم مدیریتی وجود دارد. باید همیشه یک نفر تصمیم بگیرد و آن یک نفر مربی باشد.
کلینزمن در صحبت‌هایش میشائیل پریتز مدیر ورزشی هرتا را خطاب قرار داده زیرا اگر کلینزمن به هدف خود می‌رسید، احتیارات پریتز مورد بحث قرار می‌گرفت. سرمربی هرتا در زمان حضور سرمایه‌گذاری فراوانی انجام دهد، پیانتک، کونا، توزارت و ... خریدهای او بودند که با واکنش از طرف رسانه‌ها مواجه شد. تا جایی که شاید در آلمان نتواند مربیگری کند زیرا کارنامه او با وجود طرز تفکرش پر از ناکامی‌هاست.

1102