وقتی دی یونگ برای انتخاب بارسلونا، از نوری کمک گرفت

وقتی دی یونگ برای انتخاب بارسلونا، از نوری کمک گرفت

پایگاه خبری فوتبالی- عبدالحق نوری یکی از بازیکنان آینده دار باشگاه آژاکس آمستردام در تابستان سال 2017 و در جریان دیدار دوستانه تیمش مقابل وردربرمن آلمان، ناگهان نقش برزمین شد و چند روز بعد اعلام شد که در پی این اتفاق او دچار آسیب های مغزی جدی و ماندگاری شده است.

به گزارش فوتبالی، او برای مدت 2 سال و 9 ماه در کما بود و بعد از گذشت مدتها حالا اعلام شده که او از کما بیرون آمده و روند بهبود او هرچند خیلی آهسته در جریان است. عبدالرحیم، برادر عبدالحق در صحبت هایی درمورد حال او صحبت کرده و گفته:« عبدالحق حالا دیگر در کما نیست. غذا می خورد، می خوابد و اخم می کند ولی هنوز وابسته به اطرافیانش است. می توان به طرق خاصی با او ارتباط برقرار کرد. مثلا او با ابروهایش منظورش را می رساند. ما با هم فوتبال تماشا می کنیم و او در جریان مسابقات واکنش نشان می دهد. باید به بهترین نحوی که می توانیم از او مراقبت کنیم.»

حالا یکی دیگر از افرادی که در گزارشی در مورد عبدالحق نوری شرکت کرده، فرانکی دی یونگ، هم تیمی سابقش در آژاکس است. دی یونگ در صحبتهایی اعلام کرده که برای تعیین تکلیف آینده اش در بیمارستان به دیدار نوری رفته بود. دقیقا همان زمان که تیمهای پاری سن ژرمن، منچسترسیتی و بارسلونا برای مال خود کردن او دست به کار شده بودند و حتی جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا برای آنکه بتواند دی یونگ را بخرد شخصا به آمستردام سفر کرده بود.

دی یونگ با یادآوری آن روزها گفته:« پیش عبدالحق بودم که برادرش مو، پیش ما آمد. او همیشه به من می گفت که باید به بارسلونا بروم؛ چون باشگاه بزرگی است ولی هنوز هم تردیدهایی داشتم.»

در آن زمان دی یونگ قصد داشت تا قبل از تصمیم گیری درمورد آینده اش، نظرش دوستش را هم بداند و به همین خاطر نزد مادر نوری رفت تا از او کمک بگیرد:« مادر نوری به نزدش رفت و از او پرسید:"فرانکی کجا باید برود؟ بارسا یا پاری سن ژرمن؟" و نوری در واکنش به نام بارسلونا ابرویش را بالا برد" این برای من همه چیز بود. برای خانواده اش هم لحظه بسیار دلنشینی بود.»

نزدیکان عبدالحق که معانی حرکات ابروی او را درک می کردند، به فرانکی دی یونگ گفتند که نوری بارسلونا را تائید کرده. بعد از آن بود که این ستاره هلندی به توصیه دوستش به پیشنهاد بارسلونا پاسخ مثبت داد و به تیم کاتالان منتقل شد.

6363