رسمی؛ تاریخ جدید المپیک توکیو مشخص شد

رسمی؛ تاریخ جدید المپیک توکیو مشخص شد

پایگاه خبری فوتبالی - کمیته بین المللی المپیک در بیانیه ای تاریخ جدید مسابقات المپیک توکیو را مشخص کرد.

به گزارش فوتبالی، مسابقات المپیک که قرار بود در تابستان آینده برگزار شود به خاطر شیوع کرونا به تعویق افتاد و به زمانی دیگر موکول شد. حالا بر اساس اعلام جدید، مسابقات بین 23 ژولای تا 8 آگوست 2021 (اول تا 17 مرداد 1400) برگزار خواهد شد. زمان جدید مسابقات پارالمپیک نیز اعلام شد و این بازیها نیز بین 24 آگوست تا 5 سپتامبر 2021 (دوم تا چهاردهم شهریور 1400) برگزار می شود.

شیوع ویروس کرونا باعث شده بود تا خیلی از مسابقات راهیابی در رشته های ورزشی مختلف انجام نشود و از سویی دیگر خیلی از ورزشکاران به خاطر این بیماری نتوانند روند اماده سازی مناسبی داشته باشند. بدین ترتیب مسابقات به تعویق افتاد و  در جلسه تلفنی امروز میان توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک، موری یوشیرو رئیس مسابقات توکیو، کویکه یوریکو، شهردار توکیو و هاشیموتو سیکو، وزیر المپیک و پارالمپیک ژاپن زمان جدیدی برای مسابقات تعیین شد.

شیوع ویروس کرونا در حال حاضر در اکثر نقاط جهان ورزش را متوقف کرده است و المپیک 2020 نیز تحت الشعاع شیوع بیماری به تعویق افتاد و امکان برگزاری آن وجود نداشت. زمان مسابقات معوقه راهیابی نیز به زودی مشخص خواهد شد.