سرگذشت لباس لیورپول؛ از آبی آسمانی تا یک دست قرمز

سرگذشت لباس لیورپول؛ از آبی آسمانی تا یک دست قرمز

پایگاه خبری فوتبالی – لیورپول همیشه از رنگ قرمز در لباس اول خود استفاده کرده و شاید برای خیلی از هواداران جای سوال باشد که این تیم از ابتدا قرمز بر تن می‌کرده یا خیر.
به گزارش فوتبالی، بر تن کردن لباس یک دست  قرمز توسط لیورپولی‌ها به سال ۱۹۶۴ برمی‌گردد که بیل شنکلی، اسطوره این تیم تصمیم گرفت رنگ لباس این تیم را تغییر دهد تا برای حریفان ترسناک‌تر به نظر بیایند.  یکی از اولین لباس‌های لیورپول پیراهن آبی و سفید و شورت آبی رنگ بوده که ۴ سال بعد از تاسیس به پیراهن قرمز تغییر شکل داده‌ اما جوراب آن‌ها سفید بوده و پس از حضور شنکلی، لیورپولی‌ها سر تا پا قرمز می‌پوشند.

سرگذشت لباس لیورپول؛ از آبی آسمانی تا یک دست قرمزشنکلی درباره تغییر رنگ لباس می‌گوید: عادت داشتیم شورت ورزشی سفید بپوشیم اما تصمیم گرفتیم سر تا پا قرمزرنگ شویم زیرا این رنگ روی حریفان اثر روانی دارد.۲۴ نوامبر سال ۱۹۶۴ اولین باری بود که لیورپول در دیدار اروپایی مقابل آندرلخت از لباسی یکدست قرمز استفاده کرد. یان سینت جان، بازیکن سابق لیورپولی‌ها می گوید: شنکلی رنگ لباسمان را کامل قرمز کرد تا تاثیر روانی روی حریف بگذاریم. قرمزی که برای حریف خطرناک است. قرمز برای قدرتمان. یک روز شنکلی به رختکن امد و به رونی یاتس البسه را داد و به گفت این را بپوش تا ببینیم چه شکلی می‌شود و پس از آن گفت رونی... فوق‌العاده شده‌ای! در بازی مقابل آندرلخت همه سر تا پا قرمز پوشیده بودیم و خدای من! بازیکنان بزرگ به نظر می‌رسیدند و مانند غول‌ها بازی می‌کردیم!
1101