نوستالژی/ آغاز سلطه پنج ساله پرسپوليس بر رقابتهای فوتبال جام باشگاههای تهران

نوستالژی/ آغاز سلطه پنج ساله پرسپوليس بر رقابتهای فوتبال جام باشگاههای تهران

پایگاه خبری فوتبالی- ششمين دوره جام باشگاههاى تهران با شركت ١٨ تيم در دو گروه ٩ تيمى از اسفند ٦٤ آغاز شد و تا پايان خرداد ٦٥ به طول انجاميد.

به گزارش فوتبالی، اتفاق بزرگ اين دوره پيوستن ستاره آبيها شاهرخ بيانى به پرسپوليس بود كه مهمترين نقل و انتقال دهه شصت به شمار مى رفت. رفتن شاهرخ به پرسپوليس توازن قوا را به نفع سرخپوشان بر هم زد تا استقلال بازنده بزرگ نقل و انتقالات لقب بگيرد.

پروين بعد از سه فصل بدون جام اين بار با خريد فرشادپيوس ، محمد حسن انصاری فرد و مرتضى فنونى زاده به همراه ستاره بزرگ آن روزها شاهرخ بيانى و حفظ ستاره هاى خود تيمى تا بن دندان مسلح را روانه مسابقات كرد كه رقبا را يكى پس از ديگرى پشت سر مى گذاشت. 

پرسپوليس مدل ٦٥ را مى توان يكى از كاملترين و قوى ترين تيمهاى تاريخ اين باشگاه به حساب آورد كه قهرمانى كمترين حق اين تيم بود. 

زوج گلزن ناصرمحمدخانى و فرشاد پيوس در خط حمله كه با مثلث پروين ، درخشان و بيانى در خط هافبك حمايت مى شد به نيمه هجومى اين تيم قدرت وحشتناكى داده بود.

پرسپوليس در گروه دوم با پاس ، هما، نيروى هوايى، بانك ملى، دارايى، وحدت، نيروى زمينى و پيام همگروه بود كه با شش برد و دو تساوى به همراه پاس راهى نيمه نهايى شد و در اين مرحله با برد سه گله مقابل استقلال روانه فينال با شاهين شد كه ضربه كاشته محمدخانى در فينال پرسپوليس را بعد از چهار سال به جام رساند.

فرشاد پيوس خريد جديد پرسپوليس در اين فصل با هفت گل به اولين عنوان آقاى گلى خود دست يافت.

جدول گروه ب ششمين دوره جام باشگاههاى تهران در سال ١٣٦٥

4344