رییس فدراسیون گابون: اوبامیانگ باید به تیمی جاه‌طلب تر از آرسنال برود

رییس فدراسیون گابون: اوبامیانگ باید به تیمی جاه‌طلب تر از آرسنال برود

پایگاه خبری فوتبالی - پیر آلن مونگونگوی، رییس فدراسیون فوتبال گابون در مصاحبه ای گفت که پیر امریک اوبامیانگ ستاره فوتبال این کشور باید به باشگاهی جاه طلب تر از آرسنال ملحق شود که بتواند استعدادش را بهتر بروز بدهد.

به گزارش فوتبالی، مهاجم 30 ساله آرسنال در فصل گذشته در کنار صلاح و مانه با 22 گل آقای گل لیگ برتر انگلیس شد اما شانسی برای بردن جوایز تیمی نداشت چرا که آرسنال از این حیث موفق نبود. مونگونگوی گفت که جاه طلبی تیم لندنی به اندازه سایر باشگاه های اروپایی نیست و به همین خاطر اوبامیانگ باید به تیمی برود که به دنبال کسب جوایز تیمی باشد. رییس فدراسیون فوتبال گابون گفت:" نمی خواهم بگویم که آرسنال جاه طلب نیست اما به اندازه سایر باشگاه های اروپایی جاه طلب نیستند. اگر پیر بخواهد با باشگاهی جاه طلب تر قرارداد ببندد قطعا می تواند جایگاهش را پیدا کند. از نظر فردی همه ما معتقد هستیم که یکی از بهترین بازیکنان دنیاست اما به او توصیه می کنم که به تلاش ادامه بدهد تا بتواند به باشگاه های بهتر و جاه طلب تر ملحق شود."

اوبامیانگ در تمامی 9 فصل اخیرش در فرانسه، آلمان و انگلیس همیشه بیش از ده گل زده است اما با این وجود از نظر تیمی چندان موفق نبوده و فقط جام حذفی آلمان، سوپرجام آلمان و جام اتحادیه فرانسه را برده است. این بازیکن در سال 2018 به عنوان آقای گل بوندسلیگا راهی آرسنال شد که به دو فینال جام اتحادهی انگلیس و لیگ اروپا رسید اما در هر دو فینال با تیمش مغلب شد.