سالروز درگذشت سرمربی بارسلونا؛ ۶ سال دور از تیتو

سالروز درگذشت سرمربی بارسلونا؛ ۶ سال دور از تیتو

پایگاه خبری فوتبالی – روز گذشته سالروز درگذشت تیتو ویلانووا، مربی با اخلاق سابق تیم بارسلونا بود.
به گزارش فوتبالی، ۲۵ آپریل سال ۲۰۱۴ خبر درگذشت تیتو ویلانووا هواداران فوتبال وجامعه رسانه را در اندوه فرو برد. لحظاتی پس از تایید این اتفاق دل‌بوسکه با مارکا به گفت و گو پرداخت و باشگاه بارسلونا هم در اطلاعیه‌ای درگذشت سرمربی سابق ۴۵ ساله‌شان را که دو بار با سرطان جنگیده بود تسلیت گفت.
باشگاه کاتالونیایی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: باشگاه بارسلونا تسلیت خود را خدمت خانواده او اعلام می‌کند. همه مردم اسپانیا در این لحظه شریک غم هستیم. همه ما و اعضایمان، هواداران و تمام جامعه فوتبال و ورزش.
ویلانووا که به عنوان دستیار پپ در بارسلونا فعالیت می‌کرد پس از جدایی او به عنوان سرمربی بارسا در فصل ۱۳-۲۰۱۲ انتخاب شد. او قبل از آن‌که به عنوان سرمربی انتخاب شود نشانه‌هایی از بیماری داشت و نیاز به جراحی پیدا کرد اما بیماریش‌اش قبل از کریسمس عود کرد و نتوانست به مربیگری ادامه دهد. به همین دلیل پویول، اینیستا و ژاوی از رئیس وقت بارسلونا خواستند تا ژوردی رورا موقتا سرمربی بارسلونا شود. بارسایی‌ها در ۱۹ بازی اول ۱۸ برد کسب کرده بودند تا خود ویلانووا در آپریل ۲۰۱۳ برگردد و قهرمانی را با بارسلونا جشن بگیرد. تیتو اما فصل بعد نتوانست به مربیگری ادامه دهد و جای خود را به تاتا مارتینز داد که او نتوانست حتی ذره‌ای به موفقیت‌های مربیان قبلی نزدیک شود.

1101