تغییر مهم فیفا: تعویض‌های مجاز تا پایان 2021 به پنج می رسد

تغییر مهم فیفا: تعویض‌های مجاز تا پایان 2021 به پنج می رسد

پایگاه خبری فوتبالی - فیفا در نظر دارد که به تیم ها اجازه بدهد که تا پایان سال 2021 تعداد تعویض ها در طول 90 دقیقه بازیها از سه به پنج برسد تا بدین ترتیب با توجه به تغییر برنامه بازیها به خاطر کرونا، خطر مصدومیت بازیکنانش کاهش پیدا کند.

به گزارش فوتبالی، نشریه سان امروز گزارش داده است که بعد از پایان کرونا احتمال دارد که بازیهای فوتبال با فشار قابل توجهی برگزار شوند و به همین خاطر فیفا این اجازه را صادر خواهد کرد تا تعداد تعویض های مجاز در جریان بازیها از سه به پنج برسد. این قانون در ادامه فصل جاری، فصل آینده و یورو 2021 عملی خواهد شد و تا 31  دسامبر 2021 و بازیهای ملی ادامه خواهد داشت.

البته یوفا در نظر دارد که برای این پنج تعویض یا فقط سه زمان در جریان بازیها در نظر گرفته شود یا در وقت اضافه انجام شود تا بازیها طولانی تر نشوند.فیفا منتظر جلسه بورد قانونگذاری فوتبال است تا در مورد این تصمیم به نتیجه برسند اما احتمال این که پیشنهاد فدراسیون جهانی فوتبال عملی نشود، کم نیست. در حقیقت با توجه به وقفه ناخواسته و غیرمنتظره خطر مصدومیت بازیکنان در یک سال و نیم اینده به شدت افزایش پیدا می کند و فیفا در نظر دارد که با اقدام جدید خود جلوی این ماجرا را بگیرد.