مانچینی؛ برای من سن اهمیتی ندارد بلکه تکنیک و شخصیت مهم است

مانچینی؛ برای من سن اهمیتی ندارد بلکه تکنیک و شخصیت مهم است

پایگاه خبری فوتبالی - روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی ایتالیا گفت که در مورد بازیکنان جوان برای او سن اهمیتی ندارد و برای این که این را ثابت کند از نیکولو زانیولو پدیده رم مثال زد.

به گزارش فوتبالی، ایتالیا با مانچینی به دنبال نوسازی و تغییرات گسترده در ترکیب است و حالا این مربی ایتالیایی می گوید که حتی حاضر است از بازیکنانی که هنوز به تیم بزرگسالان و سطح حرفه ای نرسیده اند هم دعوت کند. مانچینی در یک سخنرانی تصویری برای بازیکنان تیم های پایه بولونیا گفت:" به همه بازیکنان جوان می گویم که با جدیت تلاش کنند. اگر کیفیت فنی و شخصیت حرفه ای داشته باشید آماده ام تا شما را دعوت کنم، حتی اگر به رده بزرگسالان نرسیده باشید هم ممکن است شما را دعوت کنم. در کادر فنی من افرادی هستند که بازیکنان تیم های پایه را دنبال می کنند و اگر چشم آنها شما را بگیرد، آماده ام تا شما را در لیست قرار بدهم. برای من سن اهمیتی ندارد بلکه تکنیک و شخصیت مهم هستند. وقتی 16 سال و نیم سن داشتم، با همین تفکر کارم را در بولونیا شروع کردم. خوشبختانه افرادی وجود داشتند که به من اعتماد کردند و من هم سعی می کنم در همان قدر حامی شما باشم. باید به بازیکنان جوان فرصت بدهیم، باید اجازه بدهیم که آنها بازی کنند و مرتکب اشتباه شوند."

سرمربی اسبق اینتر در سپتامبر 2018 زمانی که زانیولو هنوز در لیگ ایتالیا بازی نکرده بود، او را در لیستش قرار داد. مانچینی در این باره توضیح می دهد:" این یک اتفاق نبود، زانیولو را در مراحل پایانی یوروی زیر 19 سال دیدم و تصمیم گرفتم که او را در لیست قرار بدهم."