ماجرای اوج و فرود ادموند اختر در استقلال

ماجرای اوج و فرود ادموند اختر در استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- همزمان که پرسپولیس در سال ۷۳ توانست علی دایی را به خدمت بگیرد، ادمونداختر هم از آرارات به استقلال پیوست. 

به گزارش فوتبالی، هم زمانی ورود این دو مهاجم به دو تیم پایتخت باعث شد تا بین هواداران دو تیم، این دو مهاجم رقیب یکدیگر محسوب شوند‌.

 در این بین چون علی دایی از تیم ملی و پس از درخشش در مقدماتی جام جهانی به پرسپولیس پیوسته بود، خرید بهتری نسبت به اختر محسوب میشد. اختر به همراه غلامپور در بازی استقلال با نفت قائمشهر در لیگ ۷۳ اولین بازی خود را برای استقلال انجام داد و خیلی زود گلزنی خود را با این تیم آغاز کرد.

اختر در فصل ۷۳ گلهای حساسی را برای تیمش به ثمر رساند تا ارزش خود را به نمایش گذارد. او در دو بازی مقابل پرسپولیس در سالهای ۷۳ و ۷۴، دو گل وارد دروازه عابدزاده و نکیسا کرد تا از این جهت خوراک کری خوانی های هواداران استقلال در برابر علی دایی که موفق به گل زدن در شهرآورد نشده بود فراهم شود.

با انتصاب محمد مایلی کهن به مربیگری تیم ملی، او ادموند اختر را به همراه دایی در بازیهای ابتدایی تیم ملی در خط حمله قرار داد. در اولین بازی ملی تدارکاتی تیم مایلی کهن برابر قطر، اختر موفق به گلزنی شد. 

در بازیهای مقدماتی جام ملتها که دایی و اختر زوج خط حمله تیم ملی بودند، هواداران استقلال از خودخواهی دایی و پاس ندادن او به اختر در صحنه هایی که اختر موقعیت بهتری داشت صحبت می کردند که در یکی دو مورد ادعای آنها پر ییراه نبود.

پس از مقدماتی جام ملتهای آسیا ادموند اختر به همراه تیمش دچار افت فنی شد و او دیگر نتوانست روزهای اوج خود را تکرار کند و جای خود را به مهاجم جدید تیم ملی یعنی خدادادعزیزی داد. برخی دلیل افت او را سرخوردگی ناشی از دعوت نشدن به تیم ملی می دانستند. با این حال پس از دربی ۲۰ تیرماه ۷۶ که منجر به باخت سنگین استقلال شد، ناصر حجازی سرمربی آبی پوشان عذر او و چند استقلالی دیگر را خواست تا او به پایان همکاری اش با استقلال برسد. او پس از جدایی از استقلال به پاس تهران پیوست اما نتوانست درخشش اوایل حضور خود در استقلال را تکرار کند و پس از یک فصل بازی در این تیم بازنشسته شد تا استعداد فوتبالی او چندان در مسیر پیشرفت قرار نگيرد.

ماجرای اوج و فرود ادموند اختر در استقلال

7413