بررسی یک تیم؛ لورکوزن ۰۲-۲۰۰۱ و هتریک نایب‌ قهرمانی!

بررسی یک تیم؛ لورکوزن ۰۲-۲۰۰۱ و هتریک نایب‌ قهرمانی!

پایگاه خبری فوتبالی – تیم بایر لورکوزن فصل ۰۲-۲۰۰۱ تیمی بسیار جذاب بود که تنها توانست در نایب‌قهرمانی‌ها هتریک کند.
به گزارش فوتبالی، در سال ۲۰۰۲ بایرلورکوزن یکی از رویایی‌ترین دوران تاریخش را سپری می‌کرد و می‌توانست قهرمانی‌های متعددی را به دست آورد اما دستش از تمام جام‌ها کوتاه ماند تا حتی یکی از مهم‌ترین بازیکنان این تیم یعنی میشاییل بالاک به «آقای نایب‌ قهرمانی‌ها» ملقب شود.
لورکوزنی‌ها ترکیبی فوق‌العاده در آن سال داشتند و سرمربی آن‌ها کلاوس تاپ مولر بود. در بوندس‌لیگا آن‌ها شرایط بسیار خوبی داشتند اما در حالی که در ۳ بازی پایانی ۵ امتیاز با تیم دوم فاصله داشتند در نهایت پس از دورتموند دوم شدند. لورکوزنی‌ها در جام حذفی فوتبال آلمان هم در فینال مغلوب شالکه شدند تا دومین نایب‌قهرمانی در آن سال را به دست آورند.
در لیگ قهرمانان اروپا آن‌ها در مرحله گروهی پس از بارسلونا و بالاتر از لیون و فنرباغچه دوم شدند. سپس در مرحله دوم گروهی بالاتر از دیپورتیوو لاکرونیا، آرسنال و یوونتوس به مرحله بعد راه‌یافتند و پس از شکست لیورپول و منچستر به فینال رسیدند اما در گلاسکو، مغلوب هنرنمایی زیدان و رائول شدند و در نایب‌قهرمانی هتریک کردند!
 از ستارگان این تیم می‌توان به هانس یورگ بوت، لوسیو، کارستن راملف، ایلدرای باشتورک، اولیور نویل، دیمیتار بربافت (که آن‌ روزها در ابتدای راه قرار داشت) و زی‌روبرتو اشاره کرد.

1101