نوستالژی/ از حقیقت تلخ تا حماسه سازی بادکنکی!

نوستالژی/ از حقیقت تلخ تا حماسه سازی بادکنکی!

پایگاه خبری فوتبالی- کی روش تداوم حضورش در فوتبال ایران را باید مدیون همان بازی دو بعد از ظهر به وقت برزیل در مقابل آرژانتین باشد‌.

به گزارش فوتبالی، آنچه به عنوان ابزار موافقان کی روش در برابر مخالفان او عَلَم می‌شد همین بازی مقابل آرژانتین بود.

کسی دیگر دفاع اتوبوسی ایران مقابل نیجریه را که مضحکه رسانه‌های اروپایی شده بود به یاد نمی‌آورد. دیگر کسی به بازی ضعیف ایران در برابر بوسنی حذف شده اشاره نمی‌کرد.

کسی از تعداد پاس های ایران که تنها تیمی بود که زیر هزار پاس داشت و کمترین شوت به دروازه و موقعیت روی دروازه حریف خلق کرده بود، چیزی نمی‌گفت.

همه فقط می‌خواستند در نشئگی باخت یک بر صفر مقابل آرژانتین سر کنند. جریان بازی به سمتی پیش رفت که ایران ناگهان خود را در مسیر مساوی گرفتن از آرژانتین دید، اما کافی بود یکی از موقعیت‌های آرژانتین در همان نیمه اول وارد دروازه ایران شود تا کی روش پس از جام جهانی به دنبال تیمی دیگر می‌گشت.

جوگیری همیشگی ایرانی‌ها باعث شده بود تا حرکت پولادی در جا گذاشتن مسی به عنوان سند افتخار ایران جا زده شود! خود را فریفتیم که پنالتی برای ما گرفته نشده در حالی که کمیته داوران فیفا و حتی شخص فغانی اعتقاد داشتند که توپ قبل از پای دژاگه هدف گرفته شده است.

ما ایرانی‌ها خدای ساختن حماسه از هیچیم. همانطور که پس از بازی با آرژانتین از پیشنهادهای رنگارنگ تیم‌های اروپایی به بازیکنان تیم ملی می‌گفتیم اما همان چند نفری که در اروپا بودند هم راهی قطر شدند! بازی با آرژانتین باعث شد تا باخت در پنالتی ها مقابل عراق هم تبدیل به حماسه شود!

ژاپن در المپیک آتلانتا برزیل را شکست داد و همچون ما که در باد یک باخت خوابیدیم در خواب بردن قهرمان جهان نماند و پیشرفت کرد، اما ما پس از باخت به آرژانتین به جایی رسیدیم که باخت مقابل عراق جنگ زده برایمان حماسه شد و اول شدن در گروه ترکمنستان و هند و گوام افتخار و شاهکار! اما بادکنک حماسه ها در جام ملتهای ۲۰۱۹ امارات با سه سوزن ژاپنی در نیمه نهایی ترکید و رویاها بر باد فنا رفت‌. 

حالا ما مانده ایم و ۴بازی فینال گونه مقابل هنگ کنگ، کامبوج، بحرین و عراق که یک مساوی در این چهار بازی همه آرزوها برای رسیدن به جام جهانی۲۰۲۲ قطر را بر باد می دهد.

7413