بازخوانی یک اتفاق؛ روزی که لوئیس فیگو با منچسترسیتی قرارداد امضا نکرد

بازخوانی یک اتفاق؛ روزی که لوئیس فیگو با منچسترسیتی قرارداد امضا نکرد

پایگاه خبری فوتبالی – همه لوئیس فیگو را با حضور در بارسلونا و رئال می‌شناسند اما این بازیکن پرتغالی می‌توانست به منچسترسیتی بپیوندد و دوران متفاوتی را تجربه کند.
به گزارش فوتبالی، فیگو در اوایل دهه ۹۰ فوتبال خود را از اسپورتینگ لیسبون آغاز کرد و طبق اعلام برایان هورتون، منچستر سیتی قرارداد با این بازیکن پرتغالی را رد کرده زیرا مدیران این تیم تصور نمی‌کرده‌اند او ۲ میلیون پوند بیا‌رزد. هورتون که سابقه سرمربیگری سیتیزن‌ها را دارد به منچستر ایونینگ نیوز در سال ۲۰۰۴ گفته: مالکوم آلیسون به ما خبر داد جوانی به نام لوئیس فیگو با عملکردش چشم‌ها را خیره کرده و می‌خواهد به تیم بزرگتری بپیوندد و ترجیح او لیگ برتر انگلیس است. فیگو به تازگی به تیم ملی پرتغال دعوت شده بود و من شخصا دیدار او مقابل ایرلند شمالی را دیدم. فیگو جوان و کم تجربه بود اما مشخص بود که بازیکنی خاص است و تصمیم گرفتیم به امضای قرارداد با او فکر کنیم. با مدیر برنامه‌هایش ارتباط گرفتیم و او را به منچستر دعوت کردیم اما نتوانستیم پول او را تهیه کنیم. مبلغ قرارداد خالص او ۲ میلیون پوند بود که می‌توانست معامله‌ای رویایی باشد اما تهیه پول تمام بسته قراردادی از عهده ما خارج بود و فیگو به بارسلونا پیوست.
هورتون گفته: پشیمانم که با او قرارداد امضا نکردم؟ بله قطعا. می‌توانست یک اتفاق خوب برای سیتی باشد و هواداران از حضور او در مین رود (ورزشگاه آن دوران سیتی) لذت ببرند. به عنوان سرمربی شما برخی اوقات می‌برد و برخی اوقات هم شکست می‌خورید. من هم شکست خوردم!

1101