روایت جذاب داور مشهور از قضاوت برای تیم‌های لیونل مسی و کریستیانو رونالدو

روایت جذاب داور مشهور از قضاوت برای تیم‌های لیونل مسی و کریستیانو رونالدو

پایگاه خبری فوتبالی – کلاتنبرگ روایت جذابی از قضاوت برای تیم‌های مسی و رونالدو بیان می‌کند.
به گزارش فوتبالی، مارک کلاتنبرگ، از دوران انگلیسی مشهور دنیای فوتبال، ۵ بازیکن بزرگ دنیای فوتبال که از قضاوت برای آن‌ها لذت برده را انتخاب کرده است. او درباره هر بازیکن نظر خاصی دارد.
کریستیانو رونالدو
کلاتنبرگ درباره رونالدو به دیلی میل گفته: چیزی که درباره او تحسین می‌کنم انرژی بالای او، زمانی که تیم افت کرده است، می‌باشد. زمانی که در منچستر حضور داشت برای تیمش قضاوت کرده‌ام. همین‌طور دورانی که در رئال بود و شما می‌دانستید بازیکنی در زمین حضور دارد که می‌تواند در یک لحظه بازی را تغییر دهد. من با او رفتار خوبی داشتم و زمانی که می‌خواست روی سکو برود و مدال قهرمانی یورو ۲۰۱۶ را بگیرد سعی کرد من را در آغوش بگیرد که این مسئله احترام بالای شخصیت او را نشان می‌دهد. وقتی در فینال مصدوم شد ناراحت شدم زیرا بازیکن خوبی است اما هیچ‌گاه رفتارم با او و دیگر بازیکنان فرقی نداشت و به همین دلیل هنوز هم روابطی صمیمانه داریم.
کلاتنبرگ در ادامه گفت: یک بار پس از بازی یک تی‌شرت به اتاق ما (اتاق داوران) ارسال شد که روی آن نوشته بود تقدیم به مارک. با بهترین آرزوها. اما من حتی درخواست این تی‌شرت را نداشتم و این حرکت زیبایی بود. فکر نمی‌کنم اصلا به او کارت داده باشم و شاید به همین دلیل برای من لباس فرستاد! اولین باری که برای رئال مادرید قضاوت کردم را به خاطر دارم که کاسیاس توپ را از یک ضربه کرنر گرفت و آن‌ها با ۳ ضربه به گل رسیدند و من هنوز به نیمه زمین هم نرسیده بودم. بازیکنانی مانند رونالدو چنین توانایی‌هایی دارند. اندگی شگفت انگیز است که رئال مادرید مانند قبل نیست.
کلاتنبرگ درباره رونالدو افزود: زمانی که پنالتی حساس در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۶ توسط رونالدو زده می‌شد من داور بود و پیش خودم گفتم زمانی که بازی تمام شود باید توپ مسابقه را بردارم اما می‌توانستم بگویم توپ قطعا به گل تبدیل می‌شود و من باید آن را از درون دروازه بر می‌داشتم. او به آن اندازه خوب بازی نکرده بود و من می‌توانستم از شرایط بدنی‌اش این مسئله را بگویم اما شما می‌توانستید در هر صورت بدانید او کریستیانو رونالدو است!

روایت جذاب داور مشهور از قضاوت برای تیم‌های لیونل مسی و کریستیانو رونالدو


لیونل مسی
کلاتنبرگ درباره مسی می‌گوید: در اولین قضاوتم برای مسی شوکه شدم. بارسلونا برای پاریسن‌ژرمن. پیش خودم می‌‌گفتم باور نکردنی است. زمانی که داور هستید سعی دارید توپ را در هر لحظه دنبال کنید اما با حضور مسی توپ را گم می‌کنید. حالا فرض کنید مدافعان چه دردسرهایی دارند! مجبود بودم روش تعقیب توپ را عوض کنم. او مهارت‌های بی‌نظیری داشت و مدافعان برای متوقف کردن او از روش‌های مختلفی استفاده می‌کردند. من به او بابت حرکتش در بازی با پاریسن ژرمن کارت زرد دادم اما او اعتراضی نکرد. شما به عنوان داور همیشه دوست دارید تا مسی در زمین باشد زیرا می‌دانید آن بازی بسیار خاص خواهد بود!


لوئیس سوارز
کلاتنبرگ درباره سوارز گفته: اولین بازی که برای او قضاوت کردم دیدار آژاکس با یک تیم بود که سوارز ۴ گل زد. زمانی که به خانه آمدم به دوستانم گفتم عجب بازیکنی بود. او یک روی سیاه مانند دیگو کاستا دارد اما استعدادش فوق‌العاده است. زمانی که لیورپول با او قرارداد امضا کرد هیجان زده بودم زیرا می‌دانستم چه بازیکن خوبی قرار است به لیگ برتر بیاید. سوارز همیشه به شما چند کلمه اسپانیایی نثار می‌کند اما من هم چند کلمه بلدم و یک بار پاسخش را داده‌ام که باعث شوکه شدن او شد. مردم همیشه درباره قوانین صحبت می‌کنند اما من به عنوان یک داور باید بگویم مدیریت مهم‌ترین مسئله است. شما باید به بازی کمک کنید تا در بهترین حالت برگزار شود. باید بلد باشید با بازیکنانی چون سوارز چه رفتاری انجام دهید. اگر درست رفتار نکنید برای شما مشکل ایجاد می‌شود.
گفتنی است کلاتنبرگ، ونسان کمپانی و گری اسپید را هم دو بازیکن دیگری نامید که از قضاوت برای آن‌ها لذت برده است.

۱۱۰۱