۱۰۰ مربی برتر تاریخ به انتخاب ۴۴۲/ قسمت دهم: رئیس مهربان

۱۰۰ مربی برتر تاریخ به انتخاب ۴۴۲/ قسمت دهم: رئیس مهربان

خبرگزاری فوتبالی – مجله ۴۴۲ در جدیدترین شماره خود تصمیم گرفته صد مربی برتر تاریخ را معرفی کند. مربیانی از سر تا سر دنیا با افتخاراتی زیاد که نامشان باعث اعتبار هر تیمی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فوتبالی، در قسمت دهم از مجموعه ۱۰۰ مربی برتر تاریخ فوتبال به انتخاب مجله ۴۴۲ به بررسی کارلو آنچلوتی، ویسنته دل‌بوسکه و مارچلو می‌پردازیم. 

۱۸ – کارلو آنچلوتی
او یکی از پنج مربی است که توانسته با دو باشگاه مختلف فاتح لیگ قهرمانان شود. ابتدا با میلان در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ و سپس به همراه رئال در سال ۲۰۱۴. او کار خود را در کنار آریگو ساچی بزرگ آغازکرد و ۳ سال دستیار او بود. او سابقه حضور در پاریسن ژرمن، بایرن مونیخ و چلسی را هم در کارنامه خود دارد اما بهترین میلان قرن بیست و یکم دستپخت او بوده است.
۱۵- ویسنته دل‌بوسکه
«یک رهبر تحسین می‌شود اما همه از یک رئیس می‌ترسند». البته این مسئله درباره دل‌بوسکه با شیوه متفاوتی صدق می‌کند. او تمام دوران بازی‌اش (بجز انتقال‌های قرضی) در رئال بوده و بعدها هم روی نیمکت این تیم افتخار آفرینی کرده است. دل‌بوسکه هدایت کهکشانی‌ها را بر عهده داشت و با آن‌ها قهرمان اروپا شد. سپس یکی از بهترین نسل‌های اسپانیا را به قهرمانی در جام جهانی رساند.
دل‌بوسکه محبوبی که در رئال روی نیمکت می‌نشستد ستاره‌هایی چون زیدان و فیگو را به راحتی مدیریت می‌کرد و توانست با رائول و رونالدو دو بار لیگ و دو بار هم لیگ قهرمانان را در ۴ سال فتح کند. کاری که از نظر بسیاری، آسان بود اما از زمانی که دل‌بوسکه رئال را ترک کرد این تیم مدت زیادی در لیگ پشت خط بارسا ماند. حتی برخی معتقدند زیدان سبک مربیگری‌اش را از او به ارث برده و قهرمانی‌های متوالی زیزو در اروپا با تقلید از رویه دل‌بوسکه به دست آمده است.
ذهنیت دل‌بوسکه همیشه روی خط اعتدال حرکت می‌کرد و شاید به همین دلیل است که مورد احترام رقیبانش قرار دارد و هیچ‌کس هم از او نترسیده است.
۱۳ – مارچلو لیپی
بعد از آن‌که فابیو گروسو پنالتی خود در فینال جام جهانی را گل کرد لیپی اصلا از خوشحالی نپرید. «به سمت نیمکت رفتم، عینکم را برداشتم، کاپشنم را برتن کردم، زیپش را بالا کشیدم و پس از آن شروع کردم به خوشحالی!» حق داشت. زیرا او در سال ۹۶ و پس از قهرمانی با یوونتوس، در جشن آسیب دیده بود!
۵ قهرمانی لیگ با یوونتوس و ۳ قهرمانی با گوانگژو اورگرانده تنها گوشه‌ای از افتخارات اوست.

1101