انتقاد دروازه بان سابق رئال مادرید از راهپیمایی حمایت از جرج فلوید در اسپانیا

انتقاد دروازه بان سابق رئال مادرید از راهپیمایی حمایت از جرج فلوید در اسپانیا

پایگاه خبری فوتبالی - در ماه های اخیر پیام های ورزشکاران در شبکه های اجتماعی علیه سیاستمداران اسپانیایی به شدت مورد توجه قرار گرفته است. حالا خسوس فرناندز دروازه بان پاناتینایکوس یونان که سابقه حضور در رئال مادرید را دارد از راهپیمایی مردم اسپانیا در حمایت از جرج فلوید مرد سیاهپوست به قتل رسیده توسط دولت آمریکا حمایت کرد.

به گزارش فوتبالی، دروازه بان اسبق رئال مادرید در صفحه توییترش در پیامی در اعتراض به برگزاری راهپیمایی برای جرج فلوید نوشت:" به یاد داشته باشید! آنهایی که در خودروی خود برای 40 هزار قربانی ویروس کرونا و مدیریت اشتباه دولت و دروغ های دولت اعتراض می کردند، نژادپرست های مسئولیت و تقریبا قاتل بودند... آنهایی که این گونه برای یک فرد که هفت هزار کیلومتر آن طرف تر کشته شده اعتراض می کنند، مدافعان زندگی و عدالت هستند. ریاکاری و معیارهای دوگانه همیشه وجود دارند. اسپانیا همین است!"

این ورزشکار در مورد تمایلات سیاسی خود گفت:" هر چند که از اعتراضات با حمایت گروه سیاسی وکس حمایت کردم اما طرفدار هیچ حزبی نیستم. اگر می توانستم در مادرید باشم، چرا در اعتراضات در مورد کرونا شرکت نمی کردم؟ دولت در این باره واکنش درستی نداشت."

پس از توییت خسوس فرناندز، خیلی ها او را نژادپرست خواندند. این مدافع اما این گونه واکنش نشان داد :" هرگز از راهپیمایی های با مجوز و با دلایل مشخص انتقاد نکرده و نخواهم کرد و همیشه با هر گونه خشونتی مخالف هستم دوستان و هم تیمی های رنگین پوستی داشته و دارم و همیشه به آنها احترام گذاشته ام. اما می خواستم با توییت قبلی از معیارهای دوگانه انتقاد کنم.  باید بگویم که از جنبش "جان سیاهان مهم است" حمایت می کنم ، نه تنها برای مرگ جرج فلوید بلکه برای مرگ هزاران رنگین پوست دیگر."