فیفا: وزارت بهداشت برای بازی‌ها تصمیم بگیرد

فیفا: وزارت بهداشت برای بازی‌ها تصمیم بگیرد

خبرگزاری فوتبالی- دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد فیفا دستور داده تا وزارت بهداشت برای انجام بازی‌ها در هر کشوری تصمیم‌گیری کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، مهدی محمدنبی در گفت‌وگو با برنامه آن سوی لیگ شبکه خبر درباره تمهیدات بهداشتی که برای برگزاری بازی‌ها در نظر گرفته است، اظهار کرد: فیفا سه هفته‌ی قبل یک پروتکل بهداشتی به ما ابلاغ کرد و دیروز هم پروتکل جدیدی فرستاد که در آن گفته‌اند هر کشوری، بنابر تصمیم وزارت بهداشت و سیستم‌های پزشکی وابسته به دولت، باید درباره برگزاری بازی‌ها تصمیم بگیرند.

 

او ادامه داد: فیفا تاکید داشته که انجام مسابقات مربوط به تصمیم دولت و همچنین وزارت بهداشت هر کشور است. در ایران هم فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مقابله با کرونا فعال هستند و تصمیماتی که می‌گیرند را هیأت رئیسه سازمان لیگ اجرا می‌کند و دستور به انجام تمرینات داده است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه در ایران مسیرهای تعریف شده توسط فیفا را طی می‌کنیم، گفت: اگر فدراسیون فوتبال در هر کشوری نتواند مسابقات داخلی خود را برگزار کند، در عرصه بین‌المللی دچار مشکل خواهد شد و حتی در کشور ثالث هم اجازه برگزاری بازی به تیم‌های آن کشور را نمی‌دهند.

 

نبی عنوان کرد: از مدیران باشگاه‌ها و کسانی که در رسانه‌ها قلم می‌زنند و مسوولیت دارند، در خواست می‌کنم ما را در انجام بازی‌ها یاری کنند.

او یادآور شد: آقای بهاروند در راس سازمان لیگ و آقای سهیل مهدی در کمیته برگزاری مسابقات بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و اینطور نیست که خدایی ناکرده بدون مشورت‌های لازم برای انجام بازی‌ها تصمیم‌گیری کنند، اما در مجموع همه تصمیمات سازمان لیگ ملاک عمل خواهد بود.

7413