جلالی: بازیکنان از نظر ذهنی و بدنی فرسوده شده‌اند

جلالی: بازیکنان از نظر ذهنی و بدنی فرسوده شده‌اند

خبرگزاری فوتبالی- سرمربی گل‌گهرسیرجان می‌گوید لیگ ایران بدلیل وقفه طولانی مدت به شدت فرسایشی شده است.

مجید جلالی در گفتگو با فوتبالی در خصوص شرایط گل‌گهر اظهار داشت: از زمان شروع تمریناتمان سه بازی تدارکاتی برگزار کردیم. در حال حاضر هم تیم در سیرجان به سر می‌برد یک بازی دوستانه دیگر هم در اینجا برگزار خواهیم کرد. خداراشکر شرایط گل‌گهر مطلوب است همه چیز خوب پیش می‌رود.

وی در خصوص اینکه آمادگی بازیکنانش را در سه بازی‌های تدارکاتی چگونه ارزیابی می‌کند گفت: شرایط تمرینی بازیکنان را با وسواس تنظیم می‌کنم به طوری که بچه‌ها ضمن رسیدن به آمادگی لازم آسیب هم نبینند. چرا که لیگ ایران بدلیل وقفه طولانی مدت به شدت فرسایشی شده است. تمامی بازیکنان چه از نظر ذهنی و چه بدنی بسیار افت کرده‌ و فرسوده شده‌اند. زمانیکه بازیکنی به روی زمین می‌افتد به سختی می‌تواند از روی زمین بلند شود. 

سرمربی گل‌گهر سیرجان در رابطه با امضای نامه‌ای توسط 6 باشگاه لیگ برتری مبنی بر لغو رقابت‌های لیگ برتر گفت: باتوجه به شرایطی که در حال حاضر در جامعه حاکم است فکر می‌کنم دغدغه این باشگاه‌ها بسیار موجه باشد. امروز اعلام کردند که 10 استان در ایران وضعیت قرمز دارد که از این 10 استان 3 استان آن میزبان مسابقات فوتبال خواهند بود. به همین خاطر تیم‌هایی که به طور مثال قرار است در بوشهر، مشهد، تبریز و یا اهواز بازی کنند حق دارند نگران باشند. فکر می‌کنم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم شاید راغب لغو رقابت‌ها باشند ولی استنباط من این است که از مقامات بالاتر سفارش شده مسابقات فوتبال حتما برگزار شود.

جلالی در خصوص تمایل پرسپولیس به ادامه رقابت‌های لیگ گفت: به هرحال پرسپولیس تیمی است که به فاصله چند هفته به پایان رقابت‌ها 10 امتیاز با سایر رقبایش اختلاف دارد. بنابراین این یک خواسته منطقی برای آنهاست که توقع داشته باشند مسابقات لیگ برگزار شود چرا که اگر مسابقات فوتبال برگزار شود آنها بعنوان قهرمان اعلام خواهند شد در غیر این صورت هم حق دارند نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

وی در مورد اینکه فکر می‌کند یک ماه زمان کافی برای آماده‌سازی تیم‌های لیگ است گفت: بنظرم یک ماه زمان زیادی هم برای آماده‌سازی تیم‌ها بود. درست است تمامی نگرانی ما آماده‌سازی بازیکنان است ولی از طرفی هم باید نگران فرسودگی و افت بدنی و ذهنی آنها باشیم. خود این موضوع می‌تواند ضریب آسیب دیدگی را خیلی بالا ببرد. اگر من در این مورد تصمیم گیرنده بودم برای اینکه بازی‌ها دوباره شروع شود بین 15 تا 20 روز برای آماده‌سازی تیم‌ها زمان تعیین می‌کردم و بازی‌ها را هم خیلی سریع برگزار می‌کردم چرا که ما هرچه زودتر از بازی‌ها خلاص شویم به نفع همگی‌مان خواهد بود. 

سرمربی گل‌گهر سیرجان در مورد اولین بازی تیمش مقابل سپاهان در پایان گفت: سعی کردیم شرایط را طوری تنظیم کنیم که براساس آمارها و عملکرد گذشته‌مان بازی بسیار خوبی را در اصفهان برگزار کنیم و سربلند از زمین خارج شویم.

7655