آدیداس: منچستر یونایتد به لیگ قهرمانان نرود ۳۰ درصد از قرارداد کسر می‌شود!

آدیداس: منچستر یونایتد به لیگ قهرمانان نرود ۳۰ درصد از قرارداد کسر می‌شود!

خبرگزاری فوتبالی – منچستر یونایتد در صورت عدم صعود به لیگ قهرمانان ضرر مالی ۲۵ میلیون پوندی خواهد داشت.

به گزارش فوتبالی، منچستر یونایتد می‌توانست با برد در بازی مقابل ساوتهمپتون به رده سوم برسد اما این فرصت را از دست داد تا همچنان در رده پنجم بماند و چشم به آینده بدوزد. این مسئله البته اصلا برای منچستری‌ها خوب نیست زیرا اگر نتوانند برای دومین فصل پیاپی به لیگ قهرمانان برسند نزدیک به ۲۵ میلیون پوند ضرر خواهند کرد.

امسال یکی از نفس گیرترین رقابت‌ها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان بین لستر سیتی، چلسی و منچستر یونایتد شکل گرفته. هم‌اکنون منچستری‌ها با یک امتیاز کمتر نسبت به لستر و ۴ امتیاز کمتر نسبت به چلسی (چلسی یک بازی بیشتر دارد) در رده پنجم قرار گرفته‌اند و این مسئله روی قرارداد اسپانسرینگ آن‌ها تاثیر خواهد گذشت.

کمپانی آدیداس در سال ۲۰۱۵ با قراردادی ۷۵۰ میلیون پوندی برای ۱۰ سال اسپانسر منچستر شد اما حالا خبر رسیده در صورتی که منچستر یونایتد نتواند به لیگ قهرمانان اروپا برسد ۳۰ درصد از این قرارداد کسر خواهد شد و از ۷۵ میلیون پوند درآمد سالیانه منچستر از آدیداس، تنها ۵۰ میلیون پوند به این تیم خواهد رسید. به این ترتیب منچستری‌ها در زمینه ارزش قرارداد با اسپانسر لباس پس از چلسی، منچستر سیتی، آرسنال و لیورپول در رده پنجم قرار خواهد گرفت.

1101