لیدز یونایتد پس از 16 سال به لیگ‌برتر بازمی‌گردد

لیدز یونایتد پس از 16 سال به لیگ‌برتر بازمی‌گردد

خبرگزاری فوتبالی - ماه مه سال 2004 خاطرات تلخی را برای باشگاه لیدز یونایتد در لیگ برتر به همراه داشت. آن ها با قرار گرفتن در جایگاه نوزدهم جدول، به همراه ولورهمپتون و لستر سیتی به دسته پایین تر سقوط کردند.

به گزارش فوتبالی، اکنون پس از 16 سال دوباره پرنده‌ی خوشبختی به سمت این باشگاه به پرواز در آمده و آن ها موفق به کسب جواز حضور در لیگ برتر انگلیس شده‌اند. لیدز یونایتد با هدایت مارسلو بیلسا در هفته چهل‌ و چهارم چمپیونشیپ با پیروزی یک بر صفر مقابل بارنزلی جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کرد، اما اتفاقی که دو هفته مانده به پایانِ لیگ صعودِ شاگردان مربی آرژانتینی را به لیگ برتر قطعی کرد، شکست دو بر یک وست‌ برومویچ مقابل هادرسفیلد بود. وست‌ برومویچ نزدیک ترین تیم به لیدز یونایتدِ صدرنشین بود.

مارسلو بیلسا که از تابستان 2018 هدایت لیدز یونایتد را بر عهده دارد در اولین کنفرانس مطبوعاتی‌اش درمورد رساندنِ تیمش به سطح اول فوتبال انگلیس گفته بود :"قول دادن به چیزی که می‌دانید تضمین نمی‌شود، احمقانه است."

گفتنی ‌است که لیدز یونایتد در فصل گذشته در جایگاه سوم چمپیونشیپ قرار گرفته بود و در مرحله پلی آف با کامبکی که از دربی کانتی خورد، به شکلی دراماتیک از صعود به لیگ برتر بازمانده بود.

1470