رئیس یوفا: درمورد بازگشت تماشاگران ریسک نمی‌کنیم اما خوش‌بین هستم

رئیس یوفا: درمورد بازگشت تماشاگران ریسک نمی‌کنیم اما خوش‌بین هستم

خبرگزاری فوتبالی - رئیس اتحادیه فوتبال اروپا درباره‌ی مسائل مختلفی که در این فصل از فوتبالِ اروپا وجود دارد، مصاحبه کرد.

به گزارش فوتبالی، الکساندر چفرین، رئیس یوفا، در مصاحبه با وب‌سایت رسمی یوفا گفت :" امیدوارم که تماشاگران بتوانند هر چه سریع‌تر برگردند. ما قدرتمند تر و باهوش‌تر از گذشته عمل خواهیم کرد. ماه‌های اخیر دوره‌ی نامشخصی برای همه بوده، از دیدگاه حرفه‌ای فشار زیادی به‌وجود آمده است، اما من خوشحال و آسوده هستم که فوتبال به اروپا باز می‌گردد. یوفا بخشی از فصلِ خود را فدا کرد تا بتواند لیگ های داخلی را تا پایان ماه ژوئیه به پایان برساند تا بتواند رقابت های اروپایی را در ماه اوت کامل کند. لیگ ها با این موضوع موافقت کردند. همبستگی باشگاه‌ها برای پنجره‌ی بازی‌های ملی در ماه سپتامبر به همین اندازه مهم خواهد بود. وحدت و انسجام زیادی بین یوفا، اتحادیه های فوتبال، باشگاه‌ها و لیگ‌ها دیدیم. این کیفیتی است که می‌توانید آن را در تصمیماتی که گرفته شده مشاهده کنید. به طور کلی برای رسیدن به توافق، تمایلِ زیادی وجود دارد. اتحادیه های فوتبال با چالش‌های گوناگونی روبرو هستند. روابط یوفا با آن‌ها سنگِ بنای اساسی فعالیت‌های ما است. آن‌ها همیشه از آنچه که ما انجام می‌دهیم حمایت می‌کنند و ما هم همواره از آن‌ها پشتیبانی می‌کنیم. ما بودجه‌ای معادل 236.5 میلیون یورو برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم تا خسارت های ناشی از پیامد های بیماری کرونا را جبران کنند. علاوه بر این، اتحادیه های فوتبال می‌توانند اطمینان داشته باشند که در آینده نیز تحت حمایت ما هستند."

الکساندر چفرین درباره‌ی بازگشت فوتبال و شرایطی که وجود دارد گفت :" من از لحظه‌ی اول به بازگشت اعتقاد داشتم، شما باید خوش‌بین باشید و اگر چیزی شبیه به این بحران رخ داد، برنامه‌ای آماده داشته باشید. تا اطلاع ثانوی مسابقات را بدون تماشاگر برگزار خواهیم کرد و روی این قضیه ریسک نمی‌کنیم. ما به عنوان یک هیئت حاکم باید از تمام فوتبال مراقبت کنیم، نه فقط از مسابقات یوفا. در نتیجه ما سعی کردیم که برنامه‌ی خود را در کل اروپا پیش ببریم و به نظرم این کار را با موفقیت انجام داده‌ایم"

رئیس یوفا درباره‌ی به تعویق انداختن مسابقات جام ملت های اروپا گفت :"به نظرم تصمیمِ به تعویق انداختن مسابقات یورو 2020 یک لحظه‌ی مهم بود. چرا که در ابتدای کار گرفته شد. همه می‌دانند که ما این کار را برای کمک به همه‌ی شرکت‌کنندگان انجام دادیم. من یک بار دیگر باید روی روحیه‌ی اتحاد و همبستگی تاکید کنم. در این مرحله گفتنِ اینکه یوفا چه چیزی را می‌گوید و جهان چه چیزی را می‌فهمد سخت است. مطمئنا ما می‌گوییم که در برابر این ویروس بسیار شکننده هستیم و این ویروس می‌تواند جهان و همچنین فوتبال را به طور کامل متوقف کند. همه‌ی ما از این بحران عبور خواهیم کرد و من اعتقاد دارم که ما قوی‌تر و عاقل تر از گذشته عمل خواهیم کرد. جامعه‌ی فوتبال نه تنها اتحاد و همبستگی بلکه همواره دوستی و احترام را نشان داده است. هر روز با هم ارتباط برقرار می‌کنیم و باید این کار را در آینده هم ادامه دهیم. گاهی ممکن است اختلاف نظر داشته باشیم اما تا زمانی که ارتباط برقرار کنیم و آماده‌ی فداکاری باشیم در مسیرِ درستی قرار داریم."

هواداران نمی‌توانند در رقابت های اروپایی که در آلمان و پرتغال برگزار می‌شوند در ورزشگاه ها حاضر باشند، چفرین در این باره گفت :" مطمئنم احساسِ خوبی خواهد بود، اگر هواداران آنجا بودند احساس بهتری می‌کردم اما من آدم خوش‌بینی هستم و امیدوارم تماشاگران هر چه سریع‌تر به ورزشگاه ها بازگردند."

1470