یک دهه سلطه‌ی مربیانِ ایتالیایی بر اسکودتو/ مورینیو آخرین قهرمانِ غیر ایتالیایی

یک دهه سلطه‌ی مربیانِ ایتالیایی بر اسکودتو/ مورینیو آخرین قهرمانِ غیر ایتالیایی

خبرگزاری فوتبالی - با قهرمانی یوونتوس در سری آ 2019/20 تحت هدایت یک مربی ایتالیاییِ دیگر، مربیان ایتالیایی یک دهه است که به قهرمانی در اسکودتو سلطه‌ی کامل دارند.

به گزارش فوتبالی، این برای اولین بار در تاریخ اسکودتو است، که به مدت 10 فصل متوالی توسط مربیانِ ایتالیایی فتح می‌شود. آخرین مربی خارجی که موفق به کسب عنوان قهرمانی در سری آ شد ، ژوزه مورینیو بود که با اینتر میلان در جریان رقابت های 2009/10 موفق به قهرمانی در سری آ شده بود. مربی پرتغالی در آن فصل با اینتر سه گانه برده بود و پس از آن از اینتر جدا شد و دیگر هرگز به فوتبال ایتالیا برنگشت. پس از او ماسیمیلیانو آلگری در فصل 2010/11 با میلان قهرمانِ سری آ شد و پس از آن روند قهرمانی های پیاپی یوونتوس آغاز شد.

آنتونیو کونته در سال های 2012 ، 2013 و 2014 با یوونتوس موفق به فتح سری آ شد و پس از او آلگری هدایت بیانکونری ها را در دست گرفت و از سال 2015 تا 2019 با این تیم فاتح اسکودتو شد. مائوریسیو ساری در این فصل، بانوی پیر را قهرمانِ لیگ ایتالیا کرد تا رکوردی تاریخی در قهرمانیِ پیوسته‌ی مربیانِ ایتالیایی در این لیگ ثبت شود. ساری همچنین یک رکورد شخصی هم بر جای گذاشت. او تبدیل به پیر ترین سرمربی‌ای شد که قهرمانِ لیگ ایتالیا می‌شود.

1470