قوانین جدید یوفا برای لیگ اروپا و لیگ قهرمانان در دوران کرونا

قوانین جدید یوفا برای لیگ اروپا و لیگ قهرمانان در دوران کرونا

خبرگزاری فوتبالی - باشگاه‌های حاضر در رقابت‌های اروپایی فصل آینده اگر در موعد مشخص درباره محدودیت‌های تردد به یوفا گزارش دهند ممکن است با محرومیت از این مسابقات روبرو شوند. 

به گزارش فوتبالی، این تصمیم در حالی گرفته شده که اعضای کمیته تصمیم گیری یوفا گفتند پیش از آغاز قرعه کشی هر مرحله لیست محدودیت‌های تردد در هر کشور را منتشر خواهند کرد. باشگاه‌ها پس از آن باید درباره هر محدودیت اعمال شده اضافی یا محدودیتی که یوفا از آن مطلع نبوده به کنفدراسیون فوتبال اروپا اطلاع دهند و این اتفاق باید حداقل 48 ساعت قبل از هر قرعه اتفاق بیفتد. قوانین جدید در این باره هشدار داده که اگر باشگاهی نتواند در زمان مشخص شده این کار را انجام دهد با محرومیت روبرو شده و نتیجه بازی به صورت خودکار 0 - 3 به سود تیم حریف خواهد شد. یوفا در بیانیه‌ای اعلام کرد: " اگر باشگاهی نتواند دو روز قبل از بازی به یوفا درباره هر محدودیتی جز محدودیت‌های منتشر شده از سوی یوفا اطلاع دهد، مسئول عواقب آن است و منجر به اعلام نتیجه 0 - 3 به ضرر این تیم خواهد شد. " 

یوفا همچنین اعلام کرده که اگر باشگاهی با رقیبی روبرو شود که اجازه سفر به آن کشور را نداشته باشد، پس باید یک زمین بی طرف برای میزبانی معرفی کند تا این دیدار را در آن زمین برگزار کند. اگر باشگاه نتواند زمین بی طرف مناسبی را برای انجام بازی معرفی کند نیز باز هم بازنده خواهد بود. این قوانین در حالی اعلام شده که رقابت‌های لیگ قهرمانان این فصل از جمعه این هفته بار دیگر از سر گرفته خواهد شد و مرحله نهایی نیز در لیسبون برگزار می‌شود. لیگ اروپا نیز از امشب بار دیگر برگزاری دیدارها را از سر می‌گیرد و مرحله نهایی این مسابقات نیز در کشور آلمان برگزار می‌شود. 

1811