گزارش/ به استقبال حساس ترین شب لیگ دسته اول؛ نمایش صعود و سقوط های پرماجرا

گزارش/ به استقبال حساس ترین شب لیگ دسته اول؛ نمایش صعود و سقوط های پرماجرا

خبرگزاری فوتبالی- هفته پایانی لیگ دسته اول (جام آزادگان) فرداشب برگزار می‌شود و تکلیف یکی دیگر از تیم های صعود کننده به لیگ برتر مشخص می‌شود.

به گزارش فوتبالی، از ساعت 20 فردا شب تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ دسته اول بازی پایانی این فصل را به نمایش می‌گذارند و اهمیت سه بازی که در شهرهای تبریز، اراک و تهران برگزارمی‌شود برای تیم‌های مدعی صعود به لیگ برتر از پنج دیدار دیگر اهمیت بیشتری دارد. مس کرمان، آلومینیوم اراک و خوشه طلایی ساوه سه تیمی هستند که با توجه به نتایج هفته گذشته شانس صعود برای حضور در فصل بیستم لیگ برتر را دارند.

پیش از این و در هفته گذشته مس رفسنجان صعود خود را به لیگ برتر قطعی کرد. تیم های آلومینیوم اراک و مس کرمان که هم امتیاز هستند در صورت برتری با تفاضل گل بهتر می توانند جشن صعود به لیگ برتر را برپا کنند. آلومینیوم اراک با تفاضل گل 19 و مس کرمان با تفاضل گل 16 به ترتیب در رده های دوم و سوم لیگ دسته اول قرار دارند و برای صعود به لیگ برتر احتیاج به پیروزی با تفاضل گل بالا دارند.  در صورت تساوی و یا باخت هر کدام از این دو تیم، خوشه طلایی ساوه این شانس را دارد که با برتری مقابل شاگردان رضا عنایتی برای لیگ برتر آماده شود.

در صورتی که هر دو تیم آلومینیوم و مس بازی خود را با پیروزی به پایان برسانند کار به تفاضل و گل شماری می رسد. طبق آیین نامه مسابقات اگر امتیازات تیم ها در جدول مساوی بود، ملاک در درجه اول تفاضل گل و در صورت تساوی تفاضل گل ها، ملاک گل زده بیشتر و در صورت تساوی این موضوع ملاک گل خورده کمتر و در صورت تساوی همه این موضوع ها ملاک بازی رودرو خواهد بود که تیم آلومینیوم از بازی رودرو 4امتیاز کسب کرده و راهی لیگ برتر می‌شود.

 آلومینیوم که در نیم فصل دوم با رسول خطیبی با کسب امتیازات لازم شرایط خود را در جدول بهبود بخشید که با 39 گل زده و 20 گل خورده و تفاضل مثبت 19 در رده دوم جدول قرار دارد، باید در دیدار آخر خود مقابل داماش گیلان با تعداد گل بالا به پیروزی برسد که کار به مراتب سخت تری نسبت به مس پیش رو دارد که باید مقابل شهرداری تبریز(علم و ادب سابق) سقوط کرده بازی کند.

مس کرمان با تعداد گل 39 و گل خورده 23 و تفاضل مثبت 16 که سرنوشت صعود در دستان خودش بود اما با شکست مقابل اراکی ها کار صعودش به اما اگر کشیده شد.

مس کرمان بازی به مراتب راحت تری برابر از پیش سقوط کرده دارد. نماینده تبریز در حال حاضر ضعیف ترین تیم تاریخ لیگ یک با 82 گل خورده را به نام خود ثبت کرده است. مس کرمان در بازی مقابل تبریزی ها در وهله اول باید سه گل به علم ادب بزند تا کار را با آلومینیوم به مساوات بکشاند و برای مجوز صعود باید گل های زده خود را در این بازی بالا ببرد و چشم امیدش به داماش گیلان باشد تا شکست خفیفی مقابل آلومینیوم داشته باشد. 

  بازی هفته آخر مس برابر شهرداری تبریز یک بازی خاص محسوب می شود که تمهیدات ویژه را طلب می کند و طبیعی است که شرایط این بازی ویژه از سایر مسابقات متفاوت باشد، جای هیچ شکی نیست و اصلی ترین ملزومات برگزاری یک بازی ویژه هم محیط مناسبی است که مسابقه باید در آن برگزار شود. البته مسی ها به محل برگزاری بازی اعتراض دارند که چرا چمن مصنوعی است و کرمانی ها به بازی روی چمن مصنوعی اعتراض دارند چرا که عادت به بازی روی چمن طبیعی دارند و این ماجرا را توطئه یکی از تیمهای رقیب صعود به لیگ برتر می دانند! 

طبق آنچه هفته گذشته در رسانه ها مطرح شد، ورزشگاه خانگی شهرداری تبریز یا همان علم و ادب سابق، به هیچ عنوان محیط فیزیکی مناسب و استانداردی برای برگزاری این بازی ندارد و در روزهای قبل حضور عوامل تبریزی تیم آلومینیوم اراک در شهر تبریز این موضوع را کاملا آشکار کرده که برخی برای این بازی برنامه های ویژه ای دارند.

با توجه بازی های حساس هفته آخر لیگ دسته اول و همچنین موضوع شرط بندی نیاز هست که کمیته اخلاق و مسئولان کمیته انضباطی نظارت دقیق تری روی این مسابقات داشته باشند.

7655