سرمربی اسبق بارسلونا گزینه جانشینی کومان در تیم ملی هلند

سرمربی اسبق بارسلونا گزینه جانشینی کومان در تیم ملی هلند

خبرگزاری فوتبالی - رونالد کومان از هدایت تیم ملی هلند استعفا داد تا سرمربی بارسلونا شود. طبیعتا تیم ملی هلند حالا باید به دنبال جانشین برای کومان باشد که به نظر می رسد یک بارسایی به گزینه اصلی آنها تبدیل شده است.

به گزارش فوتبالی، فرانک رایکارد سرمربی اسبق بارسلونا که در سال 2006 برای دومین بار در تاریخ باشگاه، این تیم را به قهرمانی اروپا رساند حالا به گفته نشریه هلندی "تلگراف" مذاکرات را با فدراسیون فوتبال کشورش آغاز کرده است. فدراسیون فوتبال هلند در حال حاضر دوایت لودوگ که دستیار کومان بوده را به عنوان سرمربی موقت انتخاب کرد. 

رایکارد خودش زمانی هم بازی کومان بوده است و هر دو از یک نسل از فوتبال هلند هستند.جالب این که هر دو 57 ساله هستند. حالا رایکارد می تواند چالش حضور در یورو را بپذیرد و شاید بتواند دوران مربیگری خود را با درخشش در تیم ملی فوتبال کشورش احیا کند. 

رایکارد پس از تجربه ای کوتاه در اسپارتا روتردام در سال 2003 هدایت بارسلونا را به عهده گرفت و در این تیم دو لالیگا و یک چمپیونزلیگ به دست آورد. عضو دوره طلایی تیم میلان در دهه هشتاد، مربی اولین بازی لیونل مسی در بارسلونا بود. رایکارد پس از تجربیاتی که در گالاتاسرای و تیم ملی هلند داشت، در سال 2014 از مربیگری کناره گیری کرد اما حضور در تیم ملی هلند قطعا چالش جذابی برایش خواهد بود.

4125