لیپی: پیرلو یکی از شوخ‌ترین افرادی است که دیده‌ام؛ او هم مثل زیدان خواهد شد

لیپی: پیرلو یکی از شوخ‌ترین افرادی است که دیده‌ام؛ او هم مثل زیدان خواهد شد

خبرگزاری فوتبالی - آندره آ پیرلو جایگزین مائوریسیو ساری در یوونتوس شد و اکنون مارچلو لیپی، سرمربی اسبق تیم ملی ایتالیا، معتقد است که او در یووه موفق شده و چیزی شبیه به زیدان در رئال مادرید خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، جایگزینی پیرلو با ساری بسیار ناگهانی صورت گرفت و کمتر کسی فکرش را می‌کرد که او به این سرعت سرمربی تیم اصلی یوونتوس شود. مارچلو لیپی در گفتگو با گاتزتا دلو اسپورت درباره‌ی او گفت:" آندره آ متولد شد تا هر کاری را انجام دهد ، نه اینکه صرفا مربی شود. او توانایی انجام هر کاری را دارد. طوری که مردم درباره‌ی پیرلو فکر می‌کنند باعث خنده‌ی من می‌شود، گویی که او ساکت و آرام است، اما می توانم اطمینان دهم که او یکی از شوخ‌ترین افرادی است که دیده‌ام. وقتی او بازیکن بود ، همه فکر می کردند که نمی تواند دفاع کند و به یک هافبک دفاعی در کنار او نیاز است، اما حقیقت این است که عبور از او بسیار دشوار بود ، زیرا او قدرت جسمی بالایی داشت و در جایگیری عالی بود. یووه فهمید که او دارای خصوصیات و کاریزمایی فراتر از حد عادی است."

پیرلو تنها 41 سال دارد و از بازیکنانی مثل بوفون کوچک تر است اما لیپی این را یک مزیت می‌داند. لیپی گفت:" او مانند قهرمانان بزرگی است که هم اکنون بازی می کنند ، بنابراین می تواند مانند یک همکار با کریستیانو رونالدو و جورجیو کیلینی صحبت کند. شرایط زیدان در رئال مادرید هم مشابه بود ، بنابراین شاید یووه در این لحظه به کسی نیاز دارد که این خصوصیات را داشته باشد. زیدان هیچ نوآوری فنی و تاکتیکی به رئال مادرید نیاورد. او فقط باعث شد تیم احساس آرامش کند ، از بهترین بازیکنان در شرایط ایده آل استفاده کرد تا بهترین نتیجه را کسب کند و همه چیز را برد."

لیپی در ادامه‌ی مقایسه‌ی پیرلو با زیدان گفت:" مانند زیدان ، پیرلو هم از فوتبال بازنشسته شد و سه سال طول کشید تا با دقت در مورد آنچه که واقعاً می خواهد در زندگی انجام دهد ، فکر کند. من اوقاتی را در ایبیزا با زیدان سپری کردم و او گفت که می‌خواهد سرمربی شود و پیرلو هم همین‌گونه است. درست مانند زیدان ، پیرلو فعالیت خود را در باشگاه های بزرگی سپری کرد ، او فلسفه‌ی این ها را می داند ، می‌داند که بردن و باختن چه حسی دارد و حضور در اینجا به چه معناست."

بسیاری از شاگردان مارچلو لیپی سرمربی شده‌اند. او در این باره گفت:" شما می توانید بگویید که پیرلو هم دقیقاً مانند دیدیه دشان است. آن‌ها از قبل می دانند که چه چیزی را می خواهید بگویید. این تصادفی نیست که هافبک های برتر با هوش تاکتیکی خود شناخته می‌شوند."

1470