یادداشت/ برای دوست نداشتنی‌ترین لیونل مسی تاریخ

یادداشت/ برای دوست نداشتنی‌ترین لیونل مسی تاریخ

خبرگزاری فوتبالی – روز گذشته تصویر دردناکی از یک کودک هوادار بارسلونا منتشر شد که در آن یک کودک در انتظار مسی نشسته بود اما انتظارش با تلخی پایان یافت زیرا مسی در تست‌ها پزشکی حضور پیدا نکرد. این تصویر برای بسیاری از هواداران فوتبال تلخ بود.

«غم دنیا بر سرش آوار شده. سری پر از فکرهای کودکانه. آن قلبی که با هربار پا به توپ شدن معبودش تند تند می‌زد حالا سنگین شده چون قلبی که بیشتر دوست دارد اندوه بیشتری را هم حس می‌کند. امروز اندوه به درد تبدیل شده.
مهم نیست که مسی به باشگاه پشت کرده. بهانه‌ای برای بخشیدن محبوبش پیدا می‌کند. همان محبوبی که با هر گلش یک قصه سراییده. حکایت‌های عاشقانه با گل‌های قهرمانی. قصه‌های انتقام جویانه با گل به رقیب. پسرک تک تک آن‌ها را از بر است و احتمالا سر همه اطرافیانش را با تعریف کردنشان به درد آورده.
این فوتبال که در بالاترین سطحش هم یک بازی است،‌ برای او زندگی‌ را معنا می‌کند. آمده تا دستش به ستاره برسد و احتمالا با نگاهی پر التماس به او بفهماند بمان! اصلا نمی‌توانیم با لباس دیگری تصورت کنیم! این پیراهن را ببین. می‌خواهم همه بدانند من تو را دوست دارم.
رفتن احتمالی مسی، جهان را برایش یک سلول کوچک کرده. سیتی، پاریسن ژرمن یا هر کجای دیگر... یعنی او یک آشنای غریبه خواهد شد؟ مثل تمام فوتبالی‌ها ذهنش را درگیر تمام صحنه‌هایی می‌کند که از دور و نزدیک ستاره دیده. از همان روز اول. شادی‌ها و غم‌ها. شیرینی و تلخی‌ها. مرور همه آن‌ها ثمره‌ای جز اشک‌های سرازیر شده از چشم پسرک ندارد. قراردادش با باشگاه مادی اما با ما دلی بود. مادام‌العمر. پس چرا نیامد؟
دوست نداشتنی‌ترین مسی دنیا حالا قلب پسرک را شکسته.»

یادداشت/ برای دوست نداشتنی‌ترین لیونل مسی تاریخ

1101