ترکیب احتمالی بارسلونای رونالد کومان از نگاه مارکا

ترکیب احتمالی بارسلونای رونالد کومان از نگاه مارکا

خبرگزاری فوتبالی - یکی از مهم‌ترین سوالات برای هواداران براسلونا در حال حاضر سیستم و ترکیب بارسلونای کومان برای رقابت در فصل آینده است. سیستم بارسلونا مبتنی بر مالکیت توپ است و احتمالا تغییری نخواهد کرد اما کومان احتمالا انرژی بیشتری (برخلاف دوران والورده و ستین)‌ به بارسلونا تزریق می‌کند.

به گزارش فوتبالی، مارکا در این زمینه نوشته، کومان در تیم ملی هلند از سیستم ۴۳۳ استفاده می‌کرد که شامل دو بازیکن با توانایی حفظ توپ (دی‌یونگ و لاس شان) و یک هافبک هجومی بود. اگر کومان بخواهد از همان روش استفاده کند دی‌یونگ را در کنار بوسکتس قرار خواهد داد. سرمربی هلندی بارسلونا دوست دارد در خط هافبک تحرک و پویایی وجود داشته باشد و می‌تواند در این زمینه از پیانیچ استفاده کند اما در صدد است تا واینالدوم را به ترکیب اضافه کند. اگر واینالوم به بارسلونا نپیوندد، ‌کومان می‌تواند کوتینیو را یک گام به عقب برگرداند یا حتی پیانیچ را اندکی به جلو متمایل کند اما پدری یا مسی به عقب بیایند.

کومان علاقه دارد تا وینگرهایش همیشه مستقیما به دروزاه حریف حمله کنند و تهدیدی جدی باشند. به همین دلیل آنسو فاتی یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های برای خط حمله بارسلوناست و دمبله هم می‌تواند به این تیم کمک کند. اگر مارتینز به خطر حمله بارسلونا اضافه نشود گریزمان در نوک پیکان خط حمله بازی خواهد کرد. در صورت نزدیک شدن او به مسی، سیستم بارسلونا می‌تواند به ۴۲۳۱ تغییر پیدا کند. چیزی شبیه به این ترکیب:

لاین‌آپ احتمالی بارسلونای رونالد کومان از نگاه مارکا

یکی از علایق کومان پرسینگ شدید است که بارسایی‌ها خیلی به آن تا به حال توجهی نداشته‌اند. برنامه اصلی کومان برای حمله فشار گذاشتن روی توپ در خط هافبک، پس گرفتن توپ و انتقال سریع آن به خطر حمله است.

1101