فرمانی: همسرم بزرگترین مشوق من است

فرمانی: همسرم بزرگترین مشوق من است

خبرگزاری فوتبالی- لژیونر تیم فوتبال بانوان شارلوا همسرش "علی قلیزاده" را بزرگترین مشوق و منتقد خودش در فوتبال می‌داند.

به گزارش فوتبالی، چندی پیش باشگاه شارلروا بلژیک با یاسمن فرمانی بازیکن سابق تیم فوتبال بانوان ملوان قرارداد امضا کرد تا او و همسرش در یک اتفاق جالب تبدیل به اولین خانواده لژیونر تاریخ فوتبال ایران شوند که در یک باشگاه اروپایی توپ می‌زنند. برهمین اساس خبرنگار فوتبالی پیرامون مسائل مختلف با او گفتگویی داشت که در ادامه می‌خوانید:

  • در مورد شرایط خودتان و تیم بانوان شارلوا برایمان بگویید
از زمان شروع لیگ بلژیک دو بازی میگذرد که اولی را باختیم و دومی را مساوی کردیم و سومین بازی را هم که جام حذفی بود را واگذار کردیم و حذف شدیم. در مورد شرایط تیم هم باید بگویم ما تیم خوبی داریم ولی به این دلیل که شارلوا سال اول حضورش در لیگ بلژیک را تجربه می‌کند نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت فعلا قصد داریم برای میانه جدول تلاش کنیم. در حال حاضر هم نمی‌توانیم بگوییم قهرمان می‌شویم چرا که تیم‌های بزرگی و ریشه‌داری مثل "بروژ، اندرلخت" در لیگ بانوان حضور دارند و رقابت کردن با آنها کار ساده‌ای نیست. به همین خاطر رسیدن به سطح این‌ تیم ها تلاش و زمان بسیاری را می‌طلبد. حس می‌کنم تیم بانوان شارلوا در نیم فصل دوم به آن شرایط ایده‌آل مدنظرمان نزدیک شود.

  • شما پس از پیوستن به تیم بانوان شارلوا به همراه " علی قلی زاده" اولین زوج فوتبالیست و لژیونر تاریخ فوتبال ایران لقب گرفتید که به طور همزمان در یک تیم اروپایی توپ می‌زنند، کمی در مورد این اتفاق برایمان توضیح دهید
سال گذشته که بعد از ازدواجم به بلژیک آمدم در فکر بودم که بتوانم در لیگ این شهر بازی کنم. خوشبختانه به این دلیل که بعد از ازدواجم شهروند بلژیک محسوب می‌شدم این اتفاق پیوستنم به لیگ این کشور را برایم راحت‌تر کرد. روال تیم‌های اینجا به این شکل نیست که بازیکنی بگوید: بروم تست بدهم اگر خوششان آمد با من قرارداد امضا می‌کنند. جدا از اینکه رزومه ورزشی‌ام را از فدراسیون گرفته بودم فیلم تمامی بازی‌هایم را هم از زمان حضور در ملوان داشتم، روزانه به صورت اختصاصی تمرین می‌کردم که از شرایط ایده‌آل بدنی دور نشوم. چندین مرتبه رزومه‌ام را برای چند باشگاه ارسال کردم ولی به دلیل دزدیده شدن مدارکم تا مدت‌ها نتوانستم به هیچ تیمی ملحق شوم. تا اینکه باشگاه شارلوا امسال تیم بانوانش را تاسیس کرد. من هم که به خاطر زندگی زناشویی‌ام نمی‌توانستم به یک شهر دیگری بروم فوتبال بازی کنم بعد از تعیین شدن کادرفنی تصمیم گرفتم تا رزومه‌ام را برای تیم شارلوا ارسال کنم. گرچه مدیریت باشگاه از قبل می‌دانست که من فوتبالیست هستم. ولی با تمام اینها از مدیر برنامه‌هایم رزومه بازی‌های ملی و لیگ برترم را درخواست کردند. بعد از آن در تمرینات شرکت کردم بعد از دو ماه تمرین سرمربی از بازی‌ام خیلی خوشش آمد. من هم توانستم با تیم بانوان شارلوا قرارداد امضا کنم. خیلی جاها این صحبت‌ مطرح شد که به خاطر علی قلی‌زاده به تیم شارلوا پیوستم ولی حقیقتا اینطور نیست. بعد از مدت‌ها دوندگی مدیربرنامه‌‌ام و ارائه تست، مدارک، رزومه بازی‌ها و تایید سرمربی بالاخره من توانستم با این تیم قرارداد امضا کنم. در فوتبال اروپا پارتی بازی و روابط جایی ندارد. مثلا در تیم ما یک بازیکنی بار اول 90 دقیقه حضور داشت بازی دوم کاملا نیمکت‌نشین بود و بازی سوم اصلا در لیست هجده نفره نبود. هر بازیکنی با توجه به عملکردش لول بندی می‌شود شرایطتش با بازیکن دیگر کاملا متفاوت است.

  • مبلغ قرارداد بازیکنان زن تیم شارلوا چقدر با تیم آقایان تفاوت دارد؟
بالاترین دستمزد در لیگ بانوان شارلوا از پایین ترین دستمزد لیگ آقایان کمتر است. البته این فقط مربوط به باشگاه ما نیست در کل دنیا روال همین است. که البته اخیرا در لیگ "نروژ، برزیل و انگلیس" قرار شده تا دستمزد بانوان هم به اندازه مبلغ قرارداد آقایان باشد که این خیلی خبر خوبی است امیدوارم که این اتفاق برای همه بانوان در لیگ‌های دنیا رخ دهد. ولی خوبی که لیگ اروپا برای بانوان دارد این است که دستمزدهای ما ماهیانه پرداخت می‌شود دقیقا مثل یک کارمند حقوق میگیریم نه مثل ایران که 10 درصد دستمزد بازیکنان زن را می‌دهند مابقی آن را اصلا پرداخت نمی‌کنند.

  • شما هم مثل همسرتان فصل را با یک پاس گل شروع کردید کمی در مورد این تفاهم برای ما صحبت کنید
بله. خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاد. من و علی همیشه تمامی تلاشمان این است که بتوانیم حتی اگر کوچک کمکی به تیم‌مان بکنیم. خیلی خوشحالم که توانستیم هردو یک شروع خوب داشته باشیم و مثمرثمر واقع شویم. قبل از هر بازی من و علی با همدیگر حرف میزنیم به هم انگیزه میدهیم. که باید بهترین خودمان باشیم. حتی همدیگر را نقد میکنیم ایرادهایمان را به هم دیگر می‌گوییم. خوشبختانه این خیلی به تمرکز بالای هر دوی ما و موفقیت‌مان کمک میکند که واقعا باعث خوشحالی است.

  • "علی قلی زاده" بدون شک یکی از موفق ترین و تاثیر گذارترین بازیکنان شاغل در لیگ اروپا است چقدر شما در این موفقیت سهیم هستید؟
خداراشکر نظر عموم بر این که علی بازیکن فوق العاده‌ باهوشی است. برای چیزی که می‌خواهد با تمام وجود تلاش میکند. امسال سومین فصلی است که او در شارلوا بازی میکند اوایل که به این تیم آمده بود خیلی به او سخت گذشت تا بتواند خودش را در تیم جا بیندازد و نظر مربی را به خودش جلب کند. حتی فصل گذشته نه بازی اول تیم نیمکت‌نشین بود. به همین دلیل هر روز بعد از تمرین به صورت اختصاصی یک ساعت جدا تمرین میکرد و می‌گفت: که باید خودم را برسانم. ولی او با تلاش و پشت کار بسیار خودش را به یکی از مهره‌های اصلی تیم بدل کرد. تا جایی که اگر روزی او بگوید که من در بدنم احساس درد دارم و یا مشکلی وجود دارد سرمربی به استرس می‌افتد چرا که روی او خیلی حساب می‌کند. خوشبختانه عملکرد خوب علی و کاوه رضایی به حدی خوب و تاثیر گذار بوده است که تیتر اکثر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها بلژیک این است که زوج‌های ایرانی شارلوا را می‌چرخانند.

  • رقابت هم دارید؟
بله. کَل کَل ورزشی زیاد داریم.( باخنده) ولی همانطور که قبل تر هم گفتم من و علی خیلی به همدیگر روحیه و انگیزه میدهیم. به نوعی هم بهترین مشوق و هم بزرگترین منتقد خودمان هستیم.

  • در دوران قرنطینه دست علی قلیزاده با شیشه برید که گویا کار شما بود
بله. در دوران قرنطینه با همسرم در خانه تمرین میکردیم تا از شرایط ایده‌آل فاصله نگیریم. یک روز تمرین علی تمام شد ولی من همچنان مشغول تمرین بودم، یک آباژور شیشه‌ای در منزل ما روی دیوار نصب بود که متاسفانه همسرم از قبل آن را خیلی محکم وصل نکرده بود. علی زیر همان آباژور نشسته بود من مشغول روپایی زدن بودم که یک دفعه توپ در رفت به آینه خورد. علی با دستش جلوی صورت و سرش را گرفت ولی متاسفانه آینه به دست او برخورد کرد دستش برید و ما هم مجبور شدیم در اوج کرونا به بیمارستان برویم تا او دستش را بخیه بزند.

  • با بانوان فوتبالیست باشگاه شارلوا رفت و آمد دارید؟
بله. با اکثر آنها دوست هستم. هر روز تمرین با همدیگر هستیم خوشبختانه ارتباط خیلی خوبی برقرار کردیم. یکبار آنها را به خانه‌‌مان دعوت کردم برایشان قرمه سبزی پختم که خیلی مورد پسندشان بود. خیلی این غذا را دوست داشتند.

  • در مورد شرایط تیم بانوان ملوان صحبتی دارید؟
تیم بانوان ملوان بینظیر است و طرفداران زیادی دارد. امیدوارم که این تیم بزرگ در لیگ برتر بماند. چرا که تیم بسیار ریشه‌دار و فوق العاده‌‌ای است. برای تمامی بازیکنانش هم آرزوی موفقیت و سربلندی می‌کنم.