سوال روز/ پرسپولیس با ۱۴۸ میلیارد تومان بدهی می تواند وارد بازار بورس شود؟

سوال روز/ پرسپولیس با ۱۴۸ میلیارد تومان بدهی می تواند وارد بازار بورس شود؟

خبرگزاری فوتبالی- در حالی که باشگاه پرسپولیس در آستانه دریافت مجوز حرفه ای سازی و همچنین ورود به بازار سرمایه است اما مصاحبه های مهدی رسول پناه سرپرست پرسپولیس درباره رقم بدهی ها می تواند این باشگاه را با چالش جدی مواجه کند.

به گزارش فوتبالی، در حالی که یکی از شرایط ورود باشگاه پرسپولیس به بازار سرمایه و واگذاری سهام این باشگاه شفافیت مالی و داشتن تراز مثبت است اما رسول پناه روز گذشته و در گفت و گویی رادیویی اعلام کرد که این باشگاه 148 میلیارد بدهی دارد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در حالی مبلغ بدهی این باشگاه را 148 میلیارد اعلام می کند که بخش عظیمی از این مبلغ، بدهی های مالیاتی و جرایم این بدهی ها است که از سوی سازمان امور مالیاتی وضع شده است و می توان با مذاکراتی که وزیر ورزش و جوانان به عنوان متولی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با وزیر امور اقتصاد و دارایی انجام می دهد بخش عظیمی از این مبلغ را کم کند.

اما نکته مهم آنجاست که آیا مهدی رسول پناه از شرایط ورود به بازار سرمایه اطلاع ندارد که همچنان با وجود کارهایی که طی این مدت برای حضور سرخابی ها در بورس صورت گرفته و پرداخت خیلی از بدهی ها همچنان روی این رقم به عنوان بدهی باشگاه پرسپولیس نام برده می شود.

یکی دیگر از مواردی که رسول پناه باید در بیان این مبلغ مورد توجه قرار می داد مربوط به صدور مجوز حرفه ای سازی پرسپولیس است که این باشگاه با آپلود کردن مدارک در سامانه حرفه ای سازی کنفدراسیون فوتبال آسیا (گلاس) اعلام کرده اند که بدهی ندارند و این عدم شفافیت می تواند برای باشگاه پرسپولیس مشکل ساز شود.

حال سوال اینجاست که آیا باشگاهی که به قول مهدی رسول پناه 148 میلیارد بدهی دارد آیا می تواند وارد بازار سرمایه شود یا خیر.

7655